"Pasažieru vilciens" (PV) ar jaunajiem vilcieniem cer atgūt iepriekš zaudētos pasažierus, klientu skaitu palielinot par 20%, intervijā laikrakstam "Latvijas Avīze" norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.
Jaunajiem vilcieniem, kuru piegādātājs un apkalpotājs tiek meklēts sabiedrībā plašu rezonansi guvušā konkursā, izvirzītas vairākas prasības - vagoniem jābūt ar gaisa kondicionieriem, jānodrošina zemās grīdas un aprīkojums cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās spējām, nepieciešamas normālas tualetes, sēdekļi, apgaismojums, informēšanas sistēma.
"Protams, šiem vilcieniem ir jābūt pavisam citā tehniskajā kvalitātē nekā tiem, kas darbojas patlaban. Piemēram, mūsu elektrovilcieni joprojām bremzē, spiežot čuguna kluci pret tērauda riteni. Šie čuguna kluči ik pēc pāris dienām ir jāmaina. Gada laikā notrinas vairāki desmiti tonnu kluču, putekļi aiziet atmosfērā. Jaunajos vilcienos būs pavisam cits braukšanas komforts," sola Židkovs.
Jauno vilcienu iegāde neliks paaugstināt biļešu cenas - tāpat kā līdz šim, pasažieri maksās 40% no biļetes cenas, pārējo segs valsts.
Ar jaunajiem vilcieniem PV cer atgūt iepriekš zaudētos pasažierus, kuri patlaban uz darbu dodas ar automašīnām. "Viņi ir maksātspējīgie cilvēki, kas diemžēl mūsu servisa līmeņa dēļ vairs vilcienus neizmanto. Pasaules prakse pierāda - ieviešot jaunu ritošo sastāvu un piedāvājot citas kvalitātes servisu, pasažieru daudzums palielinās par 20%," akcentē PV valdes priekšsēdētājs.
Jaunie vilcieni parādīsies gadu pēc tam, kad tiks parakstīts līgums ar konkursa uzvarētājiem. 2012.gadā ir jāparādās pirmajiem testa vilcieniem. Tiks vērtēts, vai tie atbilst PV prasītajām tehniskajām specifikācijām. Optimistiskajā variantā 2012.gada beigās vai 2013.gadā sāksies regulārās piegādes, kas turpināsies līdz 2015.gadam, kad nomainīs visu elektrovilcienu parku.
Konkursā saņemti pieteikumi no Spānijas "Construcciones o Auxilar de Ferrocarriles SA", Šveices "Stadler Bussnang" un AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca".