No 30 lielākajiem pārtikas ražotājiem četri pērn kāpinājuši apgrozījumu

Laikraksts „Dienas bizness” apkopojis pērnā gada 30 pēc apgrozījuma lielāko pārtikas ražotāju sarakstu un analizējot to rādītājus, secinājis: kopumā 2009.gadā nozares kritums bijis mazāks nekā gadu iepriekš, četriem ražotājiem pat izdevies jūtami pieaugt.

Visievērojamākais apgrozījuma pieaugums bijis sausiņu un cepumu ražotājam no Līvāniem „Adugs" - 22,3%, kas ļāvis šai kompānijai pirmo reizi iekļūt Top30 pārtikas ražotāju sarakstā ar 10,34 miljonu latu gada apgrozījumu.

Pieaugošs apgrozījums bijis arī olu ražotājam „Balticovo" (15,1%), „Rēzeknes gaļas kombinātam" (5,7%) un „Pure Food" (4,8%). Tādiem uzņēmumiem, kā „Berlat grupa", „Cēsu alus" un „Fazer maiznīcas" izdevies apgrozījumu noturēt apmēram iepriekšējā gada līmenī.

Topa pirmajās piecās vietās ir „Latvijas balzams" (82 miljoni latu, mīnus 20% pret 2008.), „Rīgas piena kombināts" (42 miljoni latu, mīnus 31% pret 2008.), „Cido grupa" (31 miljons latu, mīnus 31%), „Aldaris" (27 miljoni latu, mīnus 25%) un „Valmieras piens" (27 miljoni latu, mīnus 16%). No lielā piecinieka vienīgi „Cido" strādājis ar zaudējumiem.

Septiņi no saraksta uzņēmumiem strādājuši ar zaudējumiem. Vidējā saraksta uzņēmumu rentabilitāte ir ap 3,9%. Kopumā top30 saraksta uzņēmumi pērn nodarbinājuši 9,8 tūkstošus cilvēku, aplēsis „Dienas bizness".

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais