Iedzīvotāji publicē foto ar tukšiem veikalu plauktiem; tirgotāji stāsta par situāciju

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

Koronavīrusa slimības "Covid-19" izplatības pasaulē radītās sekas Latvijas pārtikas mazumtirgotājus patlaban neietekmē, jo produkciju pārsvarā iegādā no vietējiem ražotājiem, pauda mazumtirgotāju pārstāvji.

"Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine norādīja, ka "Elvi" veikali preces iepērk no Latvijas ražotājiem un piegādātājiem, līdz ar to pagaidām nejūt nekādu koronovīrusa ietekmi uz tirgu - preču aprite notiek ierastajā ritmā, nevienai produktu grupai cenas šī vīrusa ietekmē nav pieaugušas, arī ziņas par potenciālu preču deficītu nav bijušas.

Viņa skaidroja, ka "Elvi" stratēģija, neatkarīgi no globālajiem procesiem, paredz palielināt reģionālo ražotāju īpatsvaru, piedāvājot vairāk Latvijā ražotu nišu produktu un stiprinot Latvijas uzņēmējdarbības vidi. "Šādu pieeju īstenojam jau vairākus gadus un tā būs arī turpmāk," norādīja Vārtukapteine.

"Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule uzsvēra, ka "Maxima" veikalu piedāvājumā ir līdz 60 000 preču vienību no teju 1000 kā Latvijas, tā vadošo pasaules zīmolu ražotāju. "Ņemot vēra mūsu plašo piegādātāju tīklu, pat gadījumā, ja jutīsim atsevišķu produktu pieprasījuma pieaugumu, mums ir iespēja klientiem piedāvāt dažādas alternatīvas," viņa skaidroja. Pēc Dupates-Ugules teiktā, pašreiz "Maxima" veikalos darbība noris ikdienas režīmā, produkti ir pieejami un kādu atsevišķu preču trūkumu, ko būtu ietekmējis notiekošais pasaulē saistībā ar vīrusu, neizjūtam.

Runājot par Ķīnas ķiploku trūkumu, viņa atklāja, ka ķiploki "Maxima" veikalos pieejami plašā apjomā un to cena ir stabili zema - 3,62 eiro par vienu kilogramu un 0,69 eiro par jau safasētu iepakojumu. "Šo tik vērtīgo dārzeņu pieprasījums pēdējā nedēļā ir bijis stabils. Gadījumā, ja pieaugs šo dārzeņu pieprasījums, esam jau apzinājuši papildus piegādes iespējas Eiropas Savienības robežās," viņa stāstīja.

Viņa piebilda, ka lielāks pieprasījums "Maxima" veikalos pēdējās nedēļās novērots ingveram, tāpēc krājumu papildināšanai tiek veikta papildus piegādes no Brazīlijas.

Savukārt "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību speciāliste Regīna Ikala norādīja, ka patlaban "Rimi" veikalos Latvijas ķiploku raža ir beigusies un ir pieejami tikai importētie ķiploki. To pārdošanas apjoma pieauguma tendences šogad ir līdzīgas kā katru gadu šajā laikā, kad aktuālas ir dažādas vīrusu saslimšanas.

Portāls "tautaruna.lv" jau vēstīja, ka vairāki sociālo tīklu lietotāji publicējuši foto, kuros redzams, ka atsevišķos veikalos izpirkti griķi, rīsi, tukši arī plaukti ar makaroniem. Vairāk par to lasi tautaruna.lv.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais