Gaļa, augļi, dārzeņi: par kuriem produktiem iedzīvotāji vēlas maksāt mazāk?

© Publicitātes foto

“Maxima Latvija” veiktajā aptaujā par produktiem, kurus iedzīvotāji vēlētos par samazinātām cenām, vidēji 80% respondentu norādīja, ka vēlas samazinātas cenas piena produktiem, svaigai gaļai, kā arī augļiem un dārzeņiem. Papildus šiem produktiem iedzīvotāji samazinātas cenas vēlas arī zivīm un jūras veltēm, kā arī mājsaimniecības precēm.

“Priecē, ka cilvēki arvien vairāk seko līdzi savam uzturam un zemākas cenas vēlas veselīgu produktu kategorijās, kas liecina par vēlmi savu ikdienas ēdienkarti redzēt sabalansētu. “Maxima Latvija” jau pirms vairākiem gadiem aktīvi iestājās par PVN samazināšanu Latvijai raksturīgiem augļiem, dārzeņiem un ogām, kas arī nesa ievērojamus rezultātus - ik gadu kopš likuma pieņemšanas 2018. gada 1. janvārī šo produktu patēriņš ir audzis par vairākiem desmitiem procentu. Ticam, ka vēl lielāku efektu dotu PVN likmes samazināšana arī citām pārtikas precēm, bet jau tagad aktīvi strādājam pie tā, lai zemas cenas piedāvātu pircējiem nozīmīgās kategorijās, efektivizējot iekšējos uzņēmuma procesus,” stāsta Viktors Troicins, “Maxima Latvija” valdes loceklis.

Piena produktu kategorijā dominē iecienīti brokastu produkti, TOP 3 preču samazināšanas sarakstā ierindojot sieru, biezpienu un pienu. No gaļas produktiem ar pārliecinošu pārsvaru zemāku cenu svaigajai gaļai vēlētos 88% respondentu, kam seko gaļas izstrādājumi - žāvēta gaļa, desa un cīsiņi. Savukārt uzkodu un saldumu kategorijā par izdevīgāku cenu respondenti vēlētos iegādāties galvenokārt riekstus un šokolādi, bet kā mazsvarīgāko min čipsu cenu.

Salīdzinoši mazāka ir aptaujāto interese par dzērienu cenu samazinājumu. Tikai 7% respondentu norādījuši, ka vēlētos samazinātu cenu atspirdzinošajiem dzērieniem, bet 13% atzīmējuši, ka vēlētos izdevīgāk iegādāties alkoholiskos dzērienus, kas varētu būt skaidrojams ar nesenām izmaiņām nodokļu politikā.

*Aptauja par cenu samazināšanu norisinājāsno 2020. gada 16. līdz 23. janvārim un tajā piedalījās 1250 respondentu.