Laimas jaunā ražotne būs gatava jau šogad

© Publicitātes foto/U. Šteinbergs

Šā gada otrajā pusē Rīgas pievārtē, Ādažos, durvis vērs Laimas jaunā ražotne. Orkla Latvija šī projekta īstenošanā un Laimas zīmola turpmākā attīstībā investējusi 20 miljonus eiro.

Ādažos, Laimas ielā 6, pie jaunās Laimas ražotnes iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards tajā ievietoja īpašu vēstījumu zīmola Laima un uzņēmuma nākotnei, kā arī daļu no konfektes Trifele iepakojuma, lai simbolizētu izsenu latviešu vērtību un tradīciju spēku, kā arī iezīmētu šo vērtību turpināšanas nozīmi nākotnē. Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks simboliski papildināja kapsulu ar jaunāko Ādažu Vēstu izdevumu, uzsverot veiksmīgo sadarbību novada un uzņēmuma starpā. Būvfirmas Merks valdes priekšsēdētājs Oskars Ozoliņš uzņēmuma vārdā kapsulā ievietoja gadskārtu monētu, vēlot veiksmi un izdošanos tālākajā Orkla Latvija attīstībā. Orkla grupas pārstāve, Confectionery & Snacks biznesa virziena izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Šanete Heuana-Fladbī kapsulā pievienoja dažādu grupas uzņēmumu konfekšu iepakojumus, simbolizējot sadarbības iespējas grupas ietvaros, kuras pavērs jaunā Laimas ražotne. Savukārt Orkla Latvija valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons laika kapsulu papildināja ar vēstījumu visa uzņēmuma vārdā, kā arī ar savu iecienītāko Laimas konfekti kopš bērnības - Serenādi.

«Katra jaunā ražotne un investīcijas mūsu valstī apliecina to, ka latvieši ir spējīgi uzņēmēji un prot ar savu meistarību pārliecināt, ka tieši Latvija ir īstā un vienīgā vieta ieguldījumiem biznesa attīstībā. Jaunās Laimas ražotnes projekts uzskatāmi apliecina to, ka Orkla Latvija ir viens no tiem uzņēmumiem, kas strādā pie tā, lai ne tikai radītu jaunus produktus, bet arī attīstītu vēsturiskus un mīlētus zīmolus šeit Latvijā, piesaistot investīcijas un ieguldījumus, kas palīdz attīstīt kopējo valsts tautsaimniecību. Tādēļ ir svarīgi atbalstīt tos ražotājus, kuru produkcija top tieši šeit - Latvijā,» uzsvēra K. Gerhards.

T. Didrihsons atklāja, ka šis gads ir nozīmīgs uzņēmumam, jo Latvijā mīlētākais saldumu zīmols atzīmē 150 gadu jubileju, un zīmīgi, ka šajā pašā gadā durvis vērs jaunā, modernā un ilgtspējīgā Laimas ražotne nākamajiem gadu desmitiem. «Šobrīd esam teju pabeiguši ēkas celtniecību, ir jāsāk sagatavošanās darbi ražošanas pārcelšanai, lai jau 2020. gada otrajā pusē mēs vērtu durvis Laimas jaunajai ražotnei, kas būs ievērojams pamats Laimas un Orkla Latvija, kā arī kopējai Latvijas saldumu rūpniecības tālākai attīstībai,» sacīja T. Didrihsons.

Laimas sortimentu šobrīd veido vairāk nekā 200 dažādu šokolādes saldumu, tas turpina pilnveidoties un attīstīties. Līdz pat jaunās ražotnes darbības uzsākšanai Rīgā turpināsies Laimas saldumu ražošana ar specializāciju, ražojot šokolādes konfektes, šokolādes un graudaugu batoniņus, šerbetus, zefīrus, vafeļu konfektes, vafeļu tortes, marmelādes un arī Laimas ekskluzīvos, ar rokām gatavotos saldumus. Pēc tam ražošana tiks pārcelta uz Ādažiem. Pašreizējā Laimas mājvietā Miera ielā Rīgā joprojām būs muzejs un administrācijas atrašanās vieta. Kas notiks ar esošajām ražošanas telpām, pagaidām nav izlemts, Neatkarīgajai stāstīja Orkla Latvija komunikācijas direktore Lineta Mikša.

«Laimas Latvijas komanda turpina strādāt pie inovatīvām receptūrām, turklāt jaunajā Laimas ražotnē Ādažos atradīsies moderna attīstības laboratorija, kas ļaus attīstīt un pilnveidot arvien jaunus produktus,» sacīja L. Mikša.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais