"airBaltic" akcionāru kārtējā sapulcē vēl neapstiprina jaunu padomi

Pirmdien notikušajā Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") akcionāru sapulcē akcionāri atlikuši lēmumu par jaunās padomes sastāva apstiprināšanu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja kompānijā.

Kompānijas akcionāru sapulcē tika apstiprināts "airBaltic" 2009.gada pārskats.

Kā ziņots, šodien notika "airBaltic" akcionāru sapulce, kurā iepriekš bija paredzēts apstiprināt jauno padomi, kompānijas gada pārskatu un peļņas izlietojumu. Par to biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) iepriekš skaidroja, ka līdz ar jaunās padomes apstiprināšanu kompānijas pārraudzība un pārskatāmība tikšot nodrošināta efektīvāk.

Kā ziņots, pagājušā gada decembrī "airBaltic" pārdevusi savu zīmolu un ar to saistītas piecas preču zīmes "airBaltic" prezidenta Bertolta Flika uzņēmumam SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", kas "airBaltic" kontrolē 47,2%. Vienlaikus pārdotas arī preču zīmes "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", "Baltic Miles" un "Baltic Taxi".

Saskaņā ar "airBaltic" 2009.gada auditētajā pārskatā minēto uzņēmuma preču zīmju vērtību 13 miljonu eiro jeb 9,136 miljonu latu apjomā pērn noteicis sertificēts un nozarē atzīts vērtēšanas uzņēmums. Atbilstoši pārdošanas līgumam norēķini par preču zīmes iegādi bija jāveic līdz 2010.gada 31.decembrim.

Darījums publiski atklājās tikai augusta sākumā, izraisot vairāku valsts augstāko amatpersonu un sabiedrības sašutumu, jo tika norādīts, ka šādi būtiski tiek mazināta aviokompānijas vērtība. Gerhards sākotnēji stāstīja, ka par darījumu viņam neesot bijis informācijas, tāpēc atbildība tiks prasīta no uzņēmuma padomes. Valsts pārstāvji no "airBaltic" padomes tika atsaukti, norādot, ka drīzumā tikšot sasaukta akcionāru pilnsapulce, lai ievēlētu jaunu padomi, kuras pirmais uzdevums būšot atgriezt "airBaltic" preču zīmi kompānijai.

Vēlāk gan Gerhards un Fliks skandālu ap lidsabiedrības zīmola pārdošanu nodēvēja par "vētru ūdensglāzē" un skaidroja ar problēmām līdzšinējā komunikācijā starp akcionāriem.

Svarīgākais