Par "airBaltic" zīmola atgriešanu varēs lemt tikai pēc jaunās padomes ievēlēšanas

Lai arī satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) jau no augusta sākuma skaidroja, ka jautājums par AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") zīmola atgriešanu tiks atrisināts "tuvākajās dienās", tagad Satiksmes ministrija (SM) biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro, ka šī jautājuma risināšana iespējama tikai pēc "airBaltic" jaunās padomes ievēlēšanas, kura plānota 30.augustā kompānijas pilnsapulcē.

Tāpat SM skaidro, ka ministrijā izveidotā izmeklēšanas komisija, kura vērtē "airBaltic" zīmola darījuma nosacījumus, struktūru, maksājumus un citas darbības, kā arī paša darījuma likumību un amatpersonu atbildību, ar savu ziņojumu vispirms iepazīstinās jauno padomi.

Tiesa, par kandidātiem, kurus SM izvirzīs kā valsts pārstāvju padomē un kuriem tad būs arī jālemj par zīmola atdošanu un iepriekšējās padomes sastrādātajiem darbiem, ministrija klusē visu augustu, vien Gerhardam skaidrojot, ka tie esot sabiedrībā atzīti eksperti un lietpratēji.

Jau ziņots, ka Gerharda un "airBaltic" prezidenta uzskati jautājumā par laiku, kad zīmols varētu tikt atdots, ir atšķirīgs. Gerhards visu augustu sola, ka tas notiks "vistuvākajā laikā", savukārt Fliks uzsver, ka "airBaltic" zīmols tiks atdots kompānijai tikai tad, kad to ļaus finanšu rādītāji.

Uz "Nozare.lv" atgādinājumu, ka Fliks skaidri norādījis, ka kompānijas finansiālā situācija nav piemērota zīmola ātrai atdošanai kompānijai, Gerhards atbildēja, ka te būtisks esot aspekts par kompānijas "dažādiem attīstības virzieniem". Izvērtējot zīmola atdošanu, aktuāls esot jautājums par to, "kāds tad būs paredzētais lielais projekts par lidmašīnas parka nomaiņu".

Savukārt "airBaltic" prezidents publiski neizsakās par lidsabiedrības finanšu pārskatā ietverto pozīciju, kas liecina, ka "airBaltic" maksās krietnu summu Flika kompānijai par zīmola izmantošanu.

Kā ziņots, pagājušā gada decembrī "airBaltic" pārdevusi savu zīmolu un ar to saistītas piecas preču zīmes "airBaltic" prezidenta Flika uzņēmumam SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", kas "airBaltic" kontrolē 47,2%. Vienlaikus pārdotas arī preču zīmes "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", "Baltic Miles" un "Baltic Taxi".

Saskaņā ar "airBaltic" 2009.gada auditētajā pārskatā minēto uzņēmuma preču zīmju vērtību 13 miljonu eiro jeb 9,136 miljonu latu apjomā pērn noteicis sertificēts un nozarē atzīts vērtēšanas uzņēmums. Atbilstoši pārdošanas līgumam norēķini par preču zīmes iegādi bija jāveic līdz 2010.gada 31.decembrim.

Darījums publiski atklājās tikai augusta sākumā, izraisot vairāku valsts augstāko amatpersonu un sabiedrības sašutumu, jo tika norādīts, ka šādi būtiski tiek mazināta aviokompānijas vērtība. Gerhards sākotnēji stāstīja, ka par darījumu viņam neesot bijis informācijas, tāpēc atbildība tiks prasīta no uzņēmuma padomes. Savukārt Fliks vēlāk paziņoja, ka ar ministru jautājumi par "airBaltic" zīmolu ir pārrunāti, turklāt vairākkārt.

Vēlāk gan Gerhards un Fliks skandālu ap lidsabiedrības zīmola pārdošanu nodēvēja par "vētru ūdensglāzē" un skaidroja ar problēmām līdzšinējā komunikācijā starp akcionāriem.