Vietējie tirgotāji neesot vainojami pie pašreizējām degvielas cenām

Tie, kas uzskata, ka "vietējie" ir vainīgi pie pašreizējām degvielas cenām, pierāda savu kompetences trūkumu, tā uzsver Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Degvielai pievienotās vērtības nodokli varēja samazināt Latvijas valdība, taču «tagad tas ir starptautisko aizdevēju rokās, tādēļ mēs esam ierobežoti», secina eksperts.

Viņš arī nepiekrīt, ka, ja degviela tiktu vesta no Krievijas, cena būtu zemāka. «Tās visas ir absolūti nepamatotas teorijas, kuras izdomā nekompetenti cilvēki,» uzskata Sakne. Esot vienalga, no kuras vietas degvielu ved, ja ir zināms, ka benzīnam un dīzeļdegvielai ir jāpievieno biopiedeva.

«Krievijā tādas piedevas nepievieno. Tas nozīmē, ka attiecīgās noliktavās ir jāpievieno piedeva un tad jālaiž tirgū caur akcīzes preču noliktavām. Nedomāju, ka rezultātā sanāks lētāk, ņemot vērā, ka Krievijā arī seko līdzi pasaules cenām un tagad plāno palielināt izvedmuitu naftas produktiem.»

Sakne klāsta, ka arī Brisele neko īpaši cenu veidošanas politikā mainīt nevarot, jo tā "nevarot pavēlēt biržām un finanšu magnātiem darīt kaut ko citu".

"Brisele šajā gadījumā var samazināt obligāto akcīzes nodokli, jo ir noteikts minimums, kādam jābūt. Daudzās valstīs šis nodoklis ir virs minimuma, Latvijā arī ir nedaudz virs, bet absolūti nebūtiski," skaidro Sakne. Līdz ar to Latvija šo nodokli zemāk nevarot noteikt.

Svarīgākais