PTAC pieķer uzņēmumu, caur "ēsmas pakalpojumiem" piedāvājot "Apple" ziņas

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis negodīgu komercpraksi SIA "Lipron" darbībās, kurš interneta vietnē "www.celltt.com", izmantojot tā sauktos ēsmas pakalpojumus - bezmaksas zināšanu testu un "iPad" loteriju, sniedzis mobilā satura abonēšanas pakalpojumu - iespēju abonēt kompānijas "Apple" ziņu saņemšanu.

PTAC pārstāve Ilze Žunde aģentūru LETA informēja, ka pēc patērētāju sūdzību saņemšanas šā gada jūlijā sākta administratīvā lietvedība, jo PTAC konstatēja, ka pieteikšanās mobilā satura abonēšanas pakalpojumam un par to sniegtā informācija ir izveidota tā, ka var maldināt patērētāju par patieso pakalpojumu, kura saņemšanai viņš piekrīt, un tā izmaksām.

Par "Lipron" īstenoto komercpraksi gala lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā, kurā saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu centrs ir tiesīgs piemērot naudas sodu līdz 10 000 latu, PTAC pieņems septembra sākumā.

Iepazīstoties ar sniegto informāciju, vidusmēra patērētājs var nesaprast, ka, piekrītot piedāvātajai iespējai piedalīties loterijā, viņš automātiski piesakās mobilā satura abonēšanas pakalpojumam - triju kompānijas "Apple" ziņu saņemšanai par trim latiem nedēļā.

Līdz ar to šādas komercprakses ietekmē viņš var pieņemt un pieņem, ko apliecina patērētāju sūdzības, tādus lēmumus par līguma slēgšanu, kādus viņš citkārt nepieņemtu, uzsvēra Žunde.

PTAC uzskata, ka minētā komercprakse ir atzīstama par maldinošu, turklāt tā ne tikai maldina vidusmēra patērētāju, bet arī, to īstenojot, tikusi noklusēta slēpta un neskaidri sniegta būtiska informācija par pakalpojuma abonēšanas raksturu, par mobilā satura abonēšanas pakalpojuma pieteikšanās kārtību un brīdi, ar kuru patērētājs sāk mobilā satura abonēšanas pakalpojumu, un uzņēmuma juridisko adresi.

Lietas izskatīšanas gaitā "Lipron" rakstiski ir daļēji piekritis PTAC paustajam viedoklim un ir apņēmusies izbeigt negodīgo komercpraksi, tostarp pārtraucot abonēšanas pakalpojumu sniegšanu esošajiem klientiem.

"Lipron" informējis PTAC, ka visi patērētāji, kuri ir pieteikušies minētajam abonēšanas pakalpojumam, tiks brīdināti par servisa atslēgšanu, ka firma pēc argumentētu sūdzību saņemšanas kompensēs patērētājiem radītos zaudējumus, kā arī par to, ka tiks veikta reklamētā izloze un laimētājam tiks piešķirta attiecīgā balva.

Žunde atgādināja, ka šā gada sākumā PTAC par maldinošu atzina līdzīgu komercpraksi, ko interneta vietnē "www.cellxl.com" īstenoja Izraēlā reģistrēts uzņēmums "ME Media Market", piedāvājot tādus pakalpojumus kā "Izkrāso olas!", "IQ Tests" un "Nāves tests".