Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

Bauskas alus nepazudīs

ZĪMOLS NEZUDĪS. "Bauskas alus" arī pēc tā pievienošanas "Cido grupai" turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, virzot un pārdodot produktus tirgū © Arnis KLUINIS

Konkurences padome ir apstiprinājusi SIA Bauskas alus 100% kapitāldaļu pārdošanu CIDO grupai. Darījumu paredzēts pilnībā noslēgt pāris mēnešu laikā. Bauskas alus turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tai būs iespēja izmantot CIDO grupas tirdzniecības un izplatīšanas tīklu, kas ievērojami sekmēs produkta pieejamību patērētājiem un veicinās Bauskas alus attīstību.

Līdzšinējais Bauskas alus īpašnieks Vladimirs Barskovs turpinās darbu uzņēmumā līdz darījuma pilnīgai pabeigšanai, savukārt pēc tam konsultēs uzņēmumu pēc nepieciešamības, tādējādi nodrošinot pēctecību - tradicionālās receptūras ievērošanu un turpmāku augstas kvalitātes produktu ražošanu.

«Konkurences padomes lēmums ir devis zaļo gaismu iespējai apvienoties ar Latvijā ļoti mīlēta alus zīmola saimi, un mēs esam apņēmības pilni sniegt ieguldījumu tā attīstībā. Lai darījums tiktu pilnībā pabeigts, patlaban norit juridisko jautājumu sakārtošana, taču Bauskas alus ikdienas ritms nav mainījies, ražošana turpinās un pats būtiskākais ir gatavoties nākamajai alus sezonai,» uzsver SIA CIDO grupa valdes priekšsēdētājs Marjus Valds Kirstuks (Marijus Valdas Kirstukas).

Bauskas alus lepojas ar unikālu alus darītavu, kurā ar tradicionālām metodēm tiek ražoti Latvijas iedzīvotāju iecienīti produkti. Bauskas alus arī turpmāk regulāri organizēs ekskursijas ražotnē, ikvienu alus cienītāju aicinot klātienē apskatīt tradicionālo alus brūvēšanas procesu un nobaudīt savu iecienītāko alu.

SIA Lāčplēša alus pieder SIA Cido grupa, kura kopā ar tās saistītām komercsabiedrībām nodarbojas ar alus ražošanu un vairumtirdzniecību ar zīmoliem Līvu, Lielvārdes, Madonas, kā arī vairumtirdzniecībā izplata alu ar starptautiskiem zīmoliem Heineken, Krušovice un Sol. Tāpat SIA Cido grupa un tās saistītās sabiedrības veic bezalkoholisko dzērienu ražošanu, vairumtirdzniecību ar tādiem zīmoliem kā Mangaļi, Cido, Zoo, Fruts, Frutto, Pepsi Co, Miranda, 7up, Mountain Dew, Njoy, Fantastika, Senču kvass un citiem.

Savukārt SIA Bauskas alus nodrošina šā alus ražošanu un vairumtirdzniecību, kā arī nodarbojas ar tādu gāzētu bezalkoholisko dzērienu ražošanu un vairumtirdzniecību kā kvass, iesala dzēriens Veselība, Porteris, tējas sēnes dzēriens Dr. Kombucha un Dr. Kambuča karkade.

Izpētes rezultātā KP secināja, ka pēc apvienošanās abu uzņēmumu kopējā tirgus daļa alus vairumtirdzniecības tirgū dažādos mazumtirdzniecības kanālos palielināsies nelielā apmērā, nepārsniedzot 5%, kas vērtējams kā nebūtisks koncentrācijas pieaugums. Savukārt SIA Bauskas alus tirgus daļa bezalkoholisko gāzēto dzērienu ražošanas un vairumtirdzniecības tirgū ir ļoti maza, tāpēc padziļināti KP nepētīja bezalkoholisko gāzēto dzērienu tirgu.

Padziļināti novērtējot situāciju alus vairumtirdzniecības tirgū viesnīcu, restorānu un kafejnīcu sektorā, KP nekonstatē, ka SIA Lāčplēša alus/SIA Cido grupa kopā ar SIA Bauskas alus būtu iespēja izmantot savu tirgus varu pret esošajiem tirgus dalībniekiem, ierobežojot vai kavējot potenciālo tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū. Izvērtējot tirgus dalībnieku sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, kā arī neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no ietekmētajiem tirgiem. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja. Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētājiem ilgtermiņā tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.