"airBaltic" un lidosta "Rīga" paraksta saprašanās memorandu par tiesvedības izbeigšanu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" parakstījušas saprašanās memorandu par tiesvedības izbeigšanu un tālāko sadarbību, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja abu pušu pārstāvji.

Šodien presei izplatītajā paziņojumā gan nav norādīts memoranda saturs vai citas vienošanās detaļas, bet abas puses paudušas gandarījumu par sarunu rezultātu.

"airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka pēc ilgām sarunām panākta kopīga nostāja un vienošanās, bet lidostas "Rīga" valdes loceklis Jānis Ķuzulis pauž gandarījumu par panākto vienošanos, kas dodot cerību, ka turpmākā lidostas sadarbība ar lidsabiedrību "airBaltic" "atgriezīsies normālās sliedēs un garantēs abu kompāniju turpmāku attīstību.

Jau ziņots, ka satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) pagājušajā nedēļā uzdeva lidostai un "airBaltic" līdz pirmdienai, 16.augustam, vienoties par parāda atmaksu.

SM iepriekš skaidroja, ka "airBaltic" akcionāru starpā pēdējās dienās notikušas intensīvas sarunas par lidsabiedrības parādu lidostai "Rīga", kurās ministrija paudusi nostāju, ka aviokompānijas parāds lidostai jāapmaksā jau tuvākajās dienās, kā arī nošķirti jārisina jautājumi par "airBaltic" parādu un par lidsabiedrības pārmetumiem lidostai.

SM arī norādīja, ka konstruktīva risinājuma gadījumā lidostas "Rīga" prasība tiesā pret "airBaltic" var tik pārtraukta jebkurā brīdi.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, komentējot Gerharda paziņojumu, skaidroja, ka visu parādu atmaksāt nedomā, jo "mēs maksāsim Rīgas lidostai taisnīgu maksu, bet ne vairāk, kā maksā "Ryanair"". Fliks uzskata, ka "airBaltic" lidostai maksā divreiz vairāk nekā "Ryanair".

Ķuzulis savukārt "Nozare.lv" atzina, ka ļoti pozitīvi vērtē satiksmes ministra iniciatīvu panākt risinājumu par aviokompānijas parāda atmaksu lidostai un cer, ka šī iniciatīva palīdzēs atrisināt samilzušo problēmu.

Ķuzulis uzsver, ka lidosta ir ieinteresēta vienoties ārpus tiesas, un redz to kā vienīgo pieņemamo risinājumu. Konflikta eskalācijai un parāda neatmaksāšanai neesot perspektīvas, tāpēc lidosta no savas puses darīšot visu iespējamo, lai vienotos ar "airBaltic", un cer, ka nacionālā lidsabiedrība "būs gatava konstruktīvam un saprātīgam risinājumam".

Jau ziņots, ka lidosta "Rīga" pagājušajā nedēļā Rīgas apgabaltiesā iesniedza prasības papildinājumu par 3,4 miljonu latu parāda piedziņu no "airBaltic". Iepriekš "airBaltic" apsūdzēja starptautisko lidostu "Rīga" pazeminātas maksas iekasēšanā par pakalpojumiem no "Ryanair". Aviokompānija šajā saistībā vērsusies Konkurences padomē.

Rīgas apgabaltiesa pagājušajā nedēļā pieņēma pieteikumu un ierosinājusi civillietu, kurā prasītājs ir "airBaltic", bet atbildētājs - lidosta "Rīga". Kā aģentūru LETA informēja Rīgas apgabaltiesas kancelejas vadītājs Ilvars Tomsons, prasība iekļauta kategorijā par zaudējumu un parādu piedziņu. Sīkāku informāciju par šo lietu Tomsons atteicās izpaust.

"airBaltic" vērsusies tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un "airBaltic" par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".