Nedēļas laikā "PNB Bankas" klientiem izmaksāti 110 miljoni eiro

© Rūta Kalmuka/F64 Photo Agency

No garantēto atlīdzību izmaksu sākuma līdz šim brīdim 22,5 tūkstoši AS "PNB Banka" klientu saņēmuši savus finanšu līdzekļus. Kopā no Noguldījumu garantiju fonda (NGF) izmaksāti jau 110 miljoni eiro jeb 39,4% no visas izmaksājamās summas. Pilnīgai garantēto atlīdzību izmaksai AS "PNB Banka" klientiem būs nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro.

Kopš valsts garantēto atlīdzību izmaksas sākuma 22. augustā vairāk nekā trešdaļa AS "PNB Banka” klientu saņēmuši savus finanšu līdzekļu. Tas izdevies, ievērojot katrai AS “PNB Banka” klientu grupai izstrādāto kārtību valsts garantēto atlīdzību saņemšanai. Kārtību kopā izstrādāja FKTK, VSAA. AS “PNB Banka”, VSAA un bankas Citadele pārstāvji.

Banka Citadele veikusi intensīvu un pārdomātu izmaksu procesu skaidrošanas darbu ar vizuāli informatīviem materiāliem katrai klientu grupai, īpašu uzmanību pievēršot VSAA pensiju un pabalstu saņēmējiem. Tas darīts, lai skaidrotu ne vien izmaksu saņemšanas, bet arī karšu aktivizācijas, internetbankas lietošanas un citus saistītos procesus.

Neskatoties uz lielo klientu pieplūdumu, kas īpaši pirmajās izmaksu dienās bija vērojams Daugavpilī un vairākās filiālēs Rīgā, nedēļas laikā izdevies ne vien apkalpot 22,5 tūkstošus AS "PNB Banka” klientu, bet arī sniegt 55904 konsultācijas Citadeles Mākoņfiliālē un atbildēt 1495 klientiem mobilajā lietotnē. Rekordi klientu apkalpošanā uzstādīti 19.augustā - dienā, kad izmaksas vēl nebija sāktas. Šajā datumā uz diennakts informatīvo tālruni vienas dienas laikā saņemta puse no nedēļas vidējā zvanu daudzuma. Attālināti, izmantojot mājas lapu vai mobilo lietotni, nedēļas laikā par klientiem kļuvuši 2628 cilvēki.

Jau no pirmajām izmaksu dienām banka Citadele visus pieejamos papildu resursus velta maksimāli ātrai un profesionālai AS “PNB Banka” klientu apkalpošanai. Neskatoties uz lielo klientu pieplūdumu, Citadele izmaksu procesam ir labi sagatavojusies - filiālēs ir vienmērīgi optimizēta klientu plūsma, klientu apkalpošana norit raiti. Liela uzmanība tiek pievērsta tam, lai klientiem vizīte filiālē būtu ērta un jauniegūtā informācija - skaidra.

Savukārt AS “PNB Banka” filiālēs gandrīz visu nedēļu bija vērojams ļoti liels klientu pieplūdums, jo garantēto atlīdzību izmaksas pirmajās dienās, uz filiālēm devušies ievērojama daļa VSAA pensiju un pabalstu saņēmēju. Ņemot vērā, ka klientiem ir jāveic gan dokumentu noformēšana, gan jāiziet no filiāles ar skaidrību par savas pensijas vai pabalsta saņemšanu, gaidīšanas laiks rindā nebija īss.

Garantēto atlīdzību izmaksa turpinājās arī sestdien un svētdien, turklāt no 2.septembra veiktas izmaiņas AS ”PNB Banka” filiāļu darba laikā un mainīts to filiāļu skaits, kurās turpmāk varēs vērsties pēc garantētās atlīdzības saņemšanas.

Domājot par to, lai jaunajiem klientiem šis pārejas posms būtu iespējami ērts, banka Citadele AS "PNB Banka” klientiem izveidojusi atsevišķu piedāvājumu: internetbanka ir pieejama uzreiz pēc dokumentu parakstīšanas, bet norēķinu karte tiek nosūtīta pa pastu divu darba dienu laikā. Konta atvēršana, kartes izsniegšana un apkalpošana trīs mēnešus tiek nodrošināta bez maksas. Tāpat ir iespēja vienu reizi mēnesī bez komisijas maksas izņemt līdz 800 EUR jebkuras bankas bankomātā un neierobežotu reižu skaitu - bankas Citadele bankomātos.

Bankas Citadele pārstāvji atgādina, ka “AS PNB Banka” klienti, kas ir VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, ir gaidīti noteiktās AS “PNB Banka” filiālēs, savukārt pārējiem klientiem jādodas uz kādu no Citadeles filiālēm. Ja klientam - VSAA maksājumu saņēmējam - konts Citadelē atvērts vēl pirms 22. augusta, nepieciešams vien paziņot VSAA par jauno kontu, pārējo paveiks banka Citadele.

No 2. septembra VSAA pensiju un pabalstu saņēmējiem turpmāk jāvēršas šādās AS “PNB Banka” filiālēs:

Rīgā:

• Raiņa bulvāris 11, Rīga, P-P: 9.00-18.00, S: 10.00-14.00, Sv: slēgts

• Stirnu iela 26, Rīga, P-P: 09.00-19.00, S: 10.00-16.00, Sv: slēgts

• Ernesta Birznieka-Upīša iela 21, Rīga, P-P: 09.00-18.00, S: slēgts, Sv: slēgts

• Kurzemes prospekts 1A, Rīga, P-P: 09.00-19.00, S: 10.00-16.00, Sv: slēgts

• Mazā Nometņu iela 27, Rīga, P-P: 09.00-18.00, S: 10.00-14.00, Sv: slēgts

• Augusta Dombrovska iela 23, Rīga, P-P: 09.00-19.00, S: 10.00-14.00, Sv: slēgts

Ārpus Rīgas:

• Rīgas iela 59, Daugavpils. P-P: 09.00-18.00, S: slēgts, Sv: slēgts

• Valkas iela 3, Daugavpils, P-P: 09.00-18.00, S: slēgts, Sv: slēgts (pirmā darba diena - 3. septembris)

• Katoļu iela 18, Jelgava. P-P: 09.00-13.00, S: slēgts, Sv: slēgts

• Talsu šoseja 25, Jūrmala. P-P: 09.00-19.00, S: 10.00-15.00, Sv: slēgts

• Graudu iela 45, Liepāja. P-P: 09.00-18.00, S: slēgts, Sv: slēgts

• Atbrīvošanas aleja 103, Rēzekne. P-P: 09.00-19.00, S: 9.00-15.00, Sv: slēgts

• Aleksandra iela 16, Ventspils P-P: 09.00-19.00, S: 9.00-15.00, Sv: slēgts.

Līdz 30.augustam (ieskaitot) vēl darbosies AS “PNB Banka” filiāles Cēsīs un Madonā, bet līdz 31.augustam (ieskaitot) - filiāles Bauskā, Jēkabpilī, Kuldīgā, Salaspilī, Talsos un Valmierā. Turpmāk AS “PNB Banka” klientiem valsts garantētās atlīdzības izmaksa šajās vai tuvākajās pilsētās tiks nodrošināta bankas Citadele filiālēs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais