BTA Baltijā turpina vienmērīgu attīstību ar stabiliem rezultātiem

© f64

Šī gada pirmajos sešos mēnešos Apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA Baltic Insurance Company" (turpmāk - BTA) bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms Baltijas valstīs sasniedzis 112,3 milj. eiro apmēru, kas ir par 3,2% vairāk nekā 2018.gada tajā pašā periodā. Savukārt kopējā BTA peļņa pirms nodokļu nomaksas Baltijas valstīs 2019.gada pusgadā bija 5,9 milj. eiro apmērā.

2019.gada pirmajā pusgadā BTA bruto parakstīto prēmiju apjoms Baltijā palielinājās par 3,2%, sasniedzot 112,3 milj. eiro apmēru. BTA Latvijā pirmajos sešos šī gada mēnešos bruto apdrošināšanas prēmijas tika parakstītas 42,4 milj. eiro apmērā, bet Lietuvā - 56,8 milj. eiro. Abās valstīs pieaugums ir līdzīgs, attiecīgi 3,4% un 3,7% apmērā salīdzinot ar pagājušā gada šo pašu periodu. Igaunijā pieaugums saglabājas pagājušā gada līmenī, parakstot bruto apdrošināšanas prēmijas 13,1 milj. eiro vērtībā.

Baltijā kopumā nozīmīgāko daļu no bruto parakstīto prēmiju apjoma sastāda transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas veids ar 38,5 milj. eiro lielu apjomu (-4%), kam seko KASKO apdrošināšana ar 26,9 milj. eiro (+6,7%) un veselības apdrošināšana ar 16,4 milj. eiro (+7,5%).

Latvijā pirmajos sešos mēnešos vislielākais bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apmērs bija veselības apdrošināšanā - 13,9 milj. eiro (+0,5%), KASKO apdrošināšanā - 8,7 milj. eiro (+8,5%) un OCTA apdrošināšanā - 7,1 milj. eiro (-11%).

Lietuvā vislielākais bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms ir OCTA apdrošināšanā ar 26,9 milj. eiro (-3,2%), KASKO apdrošināšanā ar 13,7 milj. eiro (+9,8%) un īpašumu apdrošināšana ar 3,8 milj. eiro (+7,7%).

BTA Igaunijā visvairāk bruto prēmijas parakstītas KASKO apdrošināšanā - 4,5 milj. eiro (-4,7%), OCTA - 4,4 milj. eiro (+3,9%) un īpašumu apdrošināšanā - 1,3 milj. eiro (+0,6%).

Salīdzinot ar 2018.gada pirmā pusgada rezultātiem, šogad BTA Baltijā peļņa pirms nodokļiem palielinājusies par 41% sasniedzot 5,9 milj. eiro apmēru. BTA Latvija peļņa pirms nodokļu nomaksas ir palikusi gandrīz nemainīga - 1,8 milj. eiro apmērā. Vislielākais peļņas rādītāja pieaugums pirmajā pusgadā bija BTA Lietuvā ar pieaugumu 24,7% apmērā, sasniedzot 4,6 milj. eiro. BTA Igaunijā šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2018.gada pirmā pusgada datiem, filiāles zaudējumi tika samazināti vairāk nekā uz pusi, sasniedzot negatīvu rezultātu 500 tūkstoši eiro apmērā. Igaunijā šī gada pirmajā pusgadā veiktas vairākas lielas pieteikto atlīdzību lietu izmaksas, ar ko skaidrojami BTA Igaunijas filiāles zaudējumi. Gada sākumā notika ugunsgrēks klienta siltumnīcu kompleksā Nurmiko, ko izraisīja Jaunā gada svinētāja neuzmanīgi palaista petarde. Kopējā apdrošināšanas atlīdzība sasniedza 2,9 milj. eiro. Tāpat 2,8 milj. eiro vērtībā tika pieteikta atlīdzība par kādas celtniecības stadijā esošas ēkas bojājumiem, ko izraisīja ugunsgrēks un tā dzēšanas darbi.

BTA Baltijā apdrošināšanas atlīdzībās šogad izmaksājusi jau 72,5 milj. eiro, kas ir par 28,1% vairāk nekā 2018.gada pirmajos sešos mēnešos. Visvairāk veiktas atlīdzību izmaksas par OCTA apdrošināšanas gadījumiem - 23,6 milj. eiro (+6,8%), KASKO - 15,5 milj. eiro (+5,1%), kā arī par veselības apdrošināšanu - 9,9 milj. eiro apmērā (+19%). BTA Latvijā šī gada pirmajā pusgadā veicis atlīdzības izmaksas kopumā 30,2 milj. eiro apmērā (+11,2%), Lietuvā - 28,3 milj. eiro (+24,8%), bet Igaunijā 14 milj. eiro apjomā (+106,1%). BTA klientu vidū nemainīgi vispopulārākais atlīdzību pieteikumu iesniegšanas kanāls ir Klientu portāls - vidēji 67%. Savukārt caur e-pastu tiek pieteiktas 22% atlīdzību, telefoniski 11% un caur BTA mājaslapu - 0,2%.

"Pagājušajā gadā Baltijas apdrošināšanas tirgū bija vērojams straujš pieaugums, kas šogad ir krasi samazinājies. Taču neskatoties uz to, BTA visā Baltijā šī gada pirmajā pusgadā ir saglabājis vienmērīgu attīstību un uzrādījis peļņas pieaugumu, ko nodrošinām ar rezultātu izaugsmi brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos. BTA turpina ieguldīt līdzekļus un cilvēkresursus darbinieku attīstībā, veidojot jaunas iekšējās un ārējās apmācību programmas. Tāpat neatsverams ir fokuss uz inovāciju radīšanu un ieviešanu BTA darbībā, kas skar gan darbinieku ikdienu, uzlabojot viņu darba efektivitāti, gan domājot par klientiem un viņu paradumu izpēti, lai radītu vispiemērotākos digitālos risinājumus,” stāsta BTA Valdes priekšsēdētājs Volfgangs Štokmaiers (Wolfgang Stockmeyer).

Ekonomika

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais