Sākoties garantēto atlīdzību izmaksām, "PNB bankas" klienti ceturtdienas rītā vēl pirms bankas darba laika sākumā pulcējās pie bankas, apstiprināja "PNB bankas" komunikācijas vadītāja Vineta Vilistere-Lāce.
Viņa arī atzīmēja, ka visvairāk cilvēku šobrīd ir "PNB bankas" Latgales filiālēs.
"Klienti jau pirms filiāļu darba laika sākuma pulcējās pie "PNB bankas" filiālēm, lai varētu saņemt garantēto valsts atlīdzību. Visvairāk cilvēku šobrīd ir Latgales filiālēs. Tur mūsu darbinieki komunicē ar klientiem un informē, par naudas garantēto naudas līdzekļu noformēšanas kārtību, izskaidro situāciju, ka "PNB bankas" filiālēs skaidru naudu neizmaksā, pārskaitījumi tiek veikti uz klientu norādīto kontu, kā arī to, ka filiāles strādās arī piektdien, sestdien un attiecīgi process turpināsies arī pēc tam," sacīja Vilistere-Lāce.
Tāpat viņa norādīja, ka sūdzības no klientiem nav saņemtas.
Vilistere-Lāce arī atgādināja, ka daļai klientu ne ceturtdien, ne tuvākajās dienās nekur nav jādodas - atlīdzību viņi saņems automātiski. Arī pārējos klientus banka aicina iespēju robežās plānot vizīti nākamajās dienās un nedēļās.
"Ņemot vērā pieteikuma apstrādes laiku un cilvēku skaitu, kam primāri nepieciešams pārskaitīt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) maksājumus, paredzams, ka izmaksu process aizņems vismaz mēnesi," sacīja bankas pārstāve.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "PNB bankas" klientiem ceturtdien sākās garantēto atlīdzību izmaksas. Garantētās atlīdzības "PNB bankas" klientiem izmaksā banka "Citadele".
"PNB bankas" klientiem tiks izmaksāta garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro. Paredzēts, ka 99,2% "PNB bankas" klientu garantētās atlīdzības veidā saņems noguldījumus pilnībā, tostarp 95% ir iekšzemes klientu, savukārt 4,2% - ārvalstu klientu.
Privātpersonām, kas ir VSAA maksājumu - pabalstu, pensiju - saņēmēji ar jau esošu kontu bankā "Citadele", nav nepieciešams doties uz banku "Citadele", jo garantētā atlīdzība tiks automātiski pārskaitīta uz kontu bankā "Citadele". Taču sešu mēnešu laikā no atlīdzību izmaksu sākuma būs nepieciešams apstiprināt VSAA, vai arī turpmāk ir vēlme saņemt maksājumus bankā "Citadele".
Privātpersonām, kas ir VSAA maksājumu saņēmēji, bet bez konta banka "Citadele" no šodienas jādodas uz noteiktām "PNB banka" filiālēm, dokumentu parakstīšanai līdzi ņemot pasi vai ID karti. Šiem klientiem tiks automātiski atvērts konts bankā "Citadele" un ieskaitīta garantētā atlīdzība. Tostarp šiem klientiem bankas "Citadele" internetbanka būs pieejama uzreiz pēc dokumentu parakstīšanas, bet norēķinu karti varēs saņem pa pastu divu darba dienu laikā. Vienlaikus "PNB banka" filiālē būs iespējams aizpildīt iesniegumu VSAA par turpmāko pabalstu/pensiju saņemšanu bankā "Citadele" vai kādā citā bankā.
Privātpersonām, kuras ir rezidents ar jau esošu kontu bankā "Citadele", ir jāaizpilda pieteikums par garantētās atlīdzības saņemšanu internetbankā vai bankas "Citadele" filiālē. Šiem klientiem garantētā atlīdzība tiks pārskaitīta uz kontu bankā "Citadele" vai kontu jebkurā citā finanšu iestādē.
Savukārt privātpersonām, kuras ir rezidents bez konta bankā "Citadele", ir jādodas uz bankas "Citadele" filiāli, jāidentificējas un jāsaņem garantēto atlīdzību ar pārskaitījumu uz kontu jebkurā finanšu iestādē.
Tajā pašā laikā privātpersonām, kas ir ārvalstu rezidenti, kā arī juridisko personu pārstāvjiem ir jāzvana uz bankas "Citadele" informatīvo tālruni un jāvienojas par tikšanos.
Latvijas Noguldījumu garantiju sistēma paredz līdz 100 000 eiro garantēto atlīdzību katram noguldītājam. To izmaksā gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu noguldījumiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai.
Garantēto atlīdzību izmaksai "PNB bankas" klientiem ir nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro.
Tāpat ziņots, ka no 15.augusta, plkst.21 ir apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.
Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt "PBN banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.
Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.