Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

“Olainfarm” apgrozījums palielinājies par 14%

© f64

AS “Olainfarm” provizoriskie dati par konsolidēto apgrozījumu šī gada jūlija uzrāda 14% pieaugumu salīdzinoši ar iepriekšēja gada jūliju, un bija 9,5 milj. eiro. Savukārt konsolidētie rezultāti par septiņiem mēnešiem norāda uz apgrozījumu 75,9 milj. eiro apmērā, kas ir 8% palielinājums pret tādu pašu periodu pagājušajā gadā. Visos galvenajos tirgos – Latvijā, Krievijā, Baltkrievijā un Ukrainā ir vērojams pozitīvas tendences. Olainfarm grupas produkcija septiņu mēnešu laikā tika pārdota 54 pasaules valstīs.

Kā liecina konsolidētie jūlija realizācijas dati, četri vēsturiski galvenie tirgi (Latvija, Krievija, Ukraina un Baltkrievija) nodrošināja būtisku pieaugumu pret iepriekšējā gada jūliju, kur Latvijā ieņēmumi palielinājās par 27%, Krievijā par 9%, Ukrainā un Baltkrievijā attiecīgi par 26% un 42%. Produkcijas pārdošanas apjomi palielinājās arī Itālijā (par 1153%), Turkmenistānā (par 75%), Moldovā (par 46%) un Nīderlandē (par 62%). No 10 lielākajiem tirgiem apjomi samazinājās tikai Kazahstānā par 42% un Vācijā par 17%.

2019. gada septiņos mēnešos “Olainfarm” grupas lielāko noieta tirgu kopējais īpatsvars saglabājās 78% no apgrozījuma - Latvija (īpatsvars 29%), Krievija (27%), Baltkrievija (13%) un Ukraina (9%). Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Kazahstāna, Uzbekistāna, Nīderlande, Vācija, Tadžikistāna un Lietuva. Straujākais pārdošanas pieaugums septiņu mēnešu laikā sasniegts Nīderlandē, kur realizēts par 481% vairāk nekā pērn šajā laikā, un Tadžikistānā, kur pārdošana augusi par 29% attiecībā pret pērnā gada 7 mēnešiem. Par 13% realizācija palielinājās Latvijā, par 3% Krievijā, par 10% Baltkrievijā, bet Uzbekistānā par 21%. No lielākajiem noieta tirgiem realizācijas samazinājums atzīmēts Ukrainā (-2%), Kazahstānā (-2%), Vācijā (-7%) un Lietuvā (-28%).

"Jaunākie “Olainfarm” pārdošanas dati jūlijā uzrāda būtisku kāpumu, tai skaitā galvenajos mērķa tirgos kā Latvijā un Krievijā. Tas parāda plašāku ainu par situāciju uzņēmumā un apliecina, ka uzņemtais attīstības kurss ir sekmīgs. “Olainfarm” vadības komanda seko līdzi situācijai stratēģiskajos tirgos, un varam apliecināt, ka īslaicīgs pārdošanas apjomu samazinājumu atsevišķos tirgos jūnijā saistīts ar praktiskiem, īslaicīgiem faktoriem mūsu partneru pusē, un mēs pārliecinoši turpinām virzīties pēc plāna,” uzsver Lauris Macijevskis, AS “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs.

Nekonsolidētie dati - jūlijs un 7 mēneši

Pēc nekonsolidētajiem provizoriskajiem datiem AS “Olainfarm” jūlijā realizējusi produkciju par 7 milj. eiro, kas ir par 16% vairāk nekā pērn šajā periodā. Preču pārdošanas apmēri palielinājās Krievijā (+21%), Latvijā (+18%), Ukrainā (+25%), Baltkrievijā (+71%), Itālijā (+1153%), Turkmenistānā (+75%) un Nīderlandē (+62%). Samazinājums bija Vācijā par 19% un Polijā par 31%. Jūlijā starp lielākajiem pārdošanas tirgiem bija arī Indija.

Nekonsolidētie septiņu mēnešu rezultāti liecina, ka AS “Olainfarm” realizējusi produkciju par vairāk nekā 57,4 milj. eiro, kas ir par 7% vairāk nekā pērn šajā pašā laikā. Atskaites periodā ar plus zīmi strādājuši septiņi no desmit lielākajiem “Olainfarm” noieta tirgiem - Krievija (+6%), Latvija (+2%), Baltkrievija (+9%), Uzbekistāna (+21%), Nīderlande (+483%), Tadžikistāna (+252%) un Itālija (+28%). Apgrozījums samazinājās Ukrainā par 1%, Vācijā par 7% un Kazahstāna par 23%.