Pērn "ātrajos kredītos" esam aizņēmušies 630 miljonus; atdot grūtības teju katram desmitajam

© f64

Pērn pieaudzis to kredītņēmēju skaits, kuriem radušās grūtības atdot parādu, un, kas pagarinājuši kredīta atmaksu trīs un vairāk reižu, otrdien preses konferencē sacīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa.

Ar katru gadu arvien straujāk pieaug Latvijas iedzīvotāju kredītsaistību apjoms, sacīja Vītoliņa, piebilstot, ka pērn no jauna izsniegto nebanku kredītu apjoms audzis par 7,29% jeb 43 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2017.gadu.

Kopējais no jauna izsniegto nebanku kredītu apjoms 2018.gadā bija 630 miljoni eiro.

Visstraujākais pieaugums pērn bija vērojams distances (42%) un patēriņa kredītu (20%) segmentā, kā arī līzingā (30%).

Vītoliņa informēja, ka pārsvarā iedzīvotāji aizņemas rēķinu vai parādu segšanai - 38,89%, pārtikas un sadzīves preču iegādei 27,59%, transporta līdzekļu iegādei vai remontam - 27,3%. "No PTAC viedokļa nepatīkamākā ir aizņemšanās parādu segšanai, kas nav pareizākais finanšu risinājums," sacīja Vītoliņa.

PTAC vadītāja atgādināja, ka saskaņā ar nebanku kreditēšanas nozares pārskata datiem augustā ir vērojams lielākais iedzīvotāju pieprasījums pēc nebanku kredītiem - pērn tieši augustā izsniegts augstākais jaunu kredītu apjoms, mēnesī sasniedzot 57,22 miljonus eiro. Tas saskan ar pēcatvaļinājuma periodu un jaunā mācību gada sākumu.

PTAC aptaujā secināts, ka 77% iedzīvotāju atvaļinājuma laikā (visbiežāk vasarā) atļaujas lielākus tēriņus nekā plānots, vienlaikus 34% atzīst, ka saskaras ar finanšu grūtībām pēc atvaļinājuma ikmēneša izdevumu segšanai - 11% norāda, ka ir spiesti aizņemties finanšu līdzekļus no aizdevēja vai radiem un draugiem, lai spētu segt savas finanšu saistības pēc atvaļinājuma.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais