Tirdzniecības centri izplešas Pierīgā

VAIRĀK VEIKALU. Pēc mēneša durvis vērs tirdzniecības parka Alfa jaunais korpuss ar jauniem veikaliem un ēstuvēm © Ģirts Ozoliņš/ F64 Photo Agency

Rīgā ar lielu sparu būvē jaunus lielus tirdzniecības centrus. Pieprasījums pēc būvniekiem ir tik liels, ka atsevišķiem topošo iepirkšanās centru īpašniekiem nākas atlikt atvēršanas svētkus pat par gadu.

Pērn durvis vēra skandināvu IKEA, šogad pavasarī - Akropole. Tirdzniecības parks Alfa 5. septembrī atkal kļūs par lielāko iepirkšanās centru Latvijā. Savukārt paplašinātā tirdzniecības centra Origo atvēršana gaidāma nākamā gada pavasarī, tāpat gaidāma Piņķos būvētās outlet pilsētiņas Via Jurmala Designer Outlet atklāšana. Gandrīz pretī šai pilsētiņai, Jūrmalas šosejas otrā pusē, tirdzniecības centru ir ieplānojis būvēt arī Linstow.

Alfā jauni veikali un pazemes autostāvvieta

Pēc divu gadu intensīvas būvniecības darbiem un 55 miljonu eiro lielām investīcijām tirdzniecības centrs Alfa ir gatavs atgūt lielākā Latvijas tirdzniecības centra titulu. Jaunā Alfa vērs durvis 5. septembrī.

Tirdzniecības parka Alfas vadītāja Liene Apine atklāj, ka pēc paplašināšanās Alfa kopumā kļūs par 55 000 kvadrātmetru lielāka nekā bija iepriekš, atgūstot Latvijā lielākā tirdzniecības centra godu. Arī tirdzniecības platības ziņā veikals būs lielākais Latvijā - no 50 000 kvadrātmetru platība pieaugs līdz 71 000 kvadrātmetram. Nomnieku skaits no pašreizējiem 170 pieaugs līdz 210, un šobrīd jau ir iznomāti 95 procenti tirdzniecības platību.

Tirdzniecības parka Alfa pārvaldītāja SIA Linstow Center Management valdes loceklis Mārcis Budļevskis atklāja, ka turpmāk Alfā būs arī tādi nomnieki kā MyFitness, Massimo Duti, Stradivarius, Vairāk saules, Lido, Čili pica, Oysho, House, Cropp, Moskito, Zara Home, Tom Tailor, Nike, Timberland, Vans, Sizeer, 4F, Intimissimi un citi. Būs pieejama arī atpūtas istaba vecākiem.

Līdz ar jaunā korpusu pabeigšanu apmeklētājiem būs pieejama pazemes autostāvvieta. Līdz ar to pie Alfas vienlaikus varēs novietoties 1750 automašīnu.

Origo One atvērs pavasarī

Aktīvi būvniecības darbi noris arī pašā Rīgas centrā, kur tiek būvēts biznesa centrs Origo One. Ilze Žūka Neatkarīgajai uzsvēra, ka t/c Origo būvniecība noris atbilstoši plānam un jaunā Origo piebūve durvis apmeklētājiem vērs jau nākamā gada pavasarī.

Viena no jaunā biznesa centra Origo One galvenajām priekšrocībām tirgū nenoliedzami būs tā atrašanās vieta. Jau šobrīd šī teritorija pilda Rīgas galvenā sabiedriskā transporta mezgla funkcijas. Taču, raugoties Rail Baltica projekta kontekstā, vietas nozīmība jau tuvākajā laikā ieņems būtiskāku lomu arī starptautiskā līmenī.

Pēc paplašināšanās tirdzniecības centra Origo kopējā platība tiks palielināta līdz 81 500 kvadrātmetriem, bet iznomājamā platība, ieskaitot birojus, paplašināsies līdz 45 300 kvadrātmetriem. Būvniecības projekts paredz arī paplašināt pazemes autostāvvietu, nodrošinot vietu 250 automašīnām un izvietojot tajā ietilpīgu, drošu un viegli sasniedzamu velonovietni 124 velosipēdiem. Savukārt projekta nākamajos posmos plānota arī esošās t/c Origo ēkas atjaunošana.

Outlet pilsētiņa iekavējas teju par gadu

110 000 m² teritorijā divos posmos Piņķos tiks izbūvēta outlet veikalu pilsētiņa Via Jurmala Designer Outlet ar kopējo platību 24 000 m². Pirmā posma platība būs 15 000 m², kurā tiks atvērti aptuveni 70 apģērbu, apavu un aksesuāru veikali, pāris kafejnīcas un restorāni, kā arī bērnu pilsētiņa. Sākotnēji to bija plānots pabeigt jau šā gada pavasarī, bet šobrīd Via Jurmala Designer Outlet atvēršana gaidāma nākamā gada sākumā. Otrā būvniecības posma pabeigšana un pilnīga outlet centra atklāšana ir ieplānota 2022. gadā. Līdz ar to kopā šajā pilsētiņā būs līdz 120 zīmolu veikalu. Via Jurmala Designer Outlet būtiski neatšķiršoties no tā līdziniekiem Itālijā, Lielbritānijā un Vācijā.

Outlet pilsētiņa ir plaši izplatīts mazumtirdzniecības centra formāts, kas specializējas zīmolu apģērbu, apavu un aksesuāru pārdošanā ar ievērojamām atlaidēm. Parasti šajos centros pārdod iepriekšējās sezonas preces, kā arī kolekcijas, kas īpaši pielāgotas tirdzniecībai šādās vietās. Turklāt pastāv vēl kāds nemainīgs likums: minimālā sākuma atlaide šajos veikalos ir 30 procenti.

Outlet veikali Latvijā nav nekas jauns. Tirdzniecības vietu ar šādu nosaukumu nav mazums, taču, protams, neviena nav tik grandiozos apmēros kā šobrīd būvētā Via Jurmala Designer Outlet.

2008. gadā pie lidostas Rīga tika atklāts tirdzniecības centrs City Fashion Outlet, kurā ar ievērojamām atlaidēm bija paredzēts piedāvāt pazīstamu dizaineru apģērbus un apavus no iepriekšējās sezonas kolekcijām. Šī projekta realizācijā tika ieguldīti 12 miljoni eiro. Pēc diviem gadiem šo ēku izsolē pārdeva par 1,9 miljoniem latu.

Jūrmalas šosejas malā, Piņķos, netālu no pašlaik būvniecības beigu stadijā esošās Via Jurmala Designer Outlet, Linstow iecerējis būvēt vēl vienu tirdzniecības centru, liecina informācija Linstow mājaslapā. Linstow pieder 76,23 hektāri zemes Babītes novadā Piņķos, autoceļa A10 (Rīga-Jūrmala) labajā pusē, braucot lepnās kūrortpilsētas - Jūrmalas - virzienā. Šī perspektīvās attīstības teritorija atrodas 15 km attālumā no Rīgas centra, 7 km attālumā no Jūrmalas centra un 1 km attālumā no Piņķu centra. Tirdzniecības centra izveide tiek plānota vairākās stadijās, un to īstenos pakāpeniski.

IKEA pievilina citus tirgotājus

Būvniecības darbi noris arī pie pērn atklātā IKEA veikala Rīgas pievārtē Stopiņu novadā. Šajā vietā top tirdzniecības centrs, kura būvniecība darbi varētu tikt pabeigti 2020. gada beigās. Projekta attīstītājs SIA Riga Retail Park plāno uzbūvēt ap 60 000 kvadrātmetru plašu tirdzniecības centru un dārza preču veikalu, liecina Stopiņu novada mājaslapā pieejamā būvniecības iecere.

Būvniecības iecere paredz tirdzniecības centra jaunbūvi neapbūvētā apmēram 14,4 hektārus lielā zemesgabalā, Smaidu ielā Stopiņu novada Dreiliņos, kurš detālplānojuma rezultātā tiks atdalīts no lielāka zemesgabala. Tirdzniecības centra komplekss sastāvētu no divām atsevišķām ēkām - galvenās ēkas, kā arī dārza preču veikala ēkas.

Galveno ēku ir iecerēts izbūvēt vienu līdz četrus stāvus augstu, tās galvenā funkcija - mazumtirdzniecības ēka ar atsevišķām telpu grupām citām palīgfunkcijām - sabiedriskajai ēdināšanai, sportam, izklaidei un arī birojiem. Otrā ēka ir iecerēta vienu stāvu augsta, tās funkcija - mazumtirdzniecības ēka (dārza preču veikals). Abu ēku orientējošā kopējā stāvu platība ir aptuveni 59 000 kvadrātmetru.

Firmas.lv informācija liecina, ka Riga Retail Park reģistrēts 2017. gada oktobrī ar 2900 eiro pamatkapitālu.

Tirdzniecības centra Alfa paplašināšana

Mazumtirdzniecības platība: pēc paplašināšanās iznomājamā platība sasniegs 71 000 m2

Investīcijas: 55 miljoni eiro

Atvēršana: 2019. gada 5. septembris

Tirdzniecības centra Origo paplašināšana

Mazumtirdzniecības platība: pēc paplašināšanās iznomājamā platība sasniegs 35 000 m2

Investīcijas: 72 miljoni eiro

Atvēršana: 2020. gada pavasaris

Via Jurmala Designer Outlet

Mazumtirdzniecības platība: 24 000 m2

Investīcijas: nav zināms

Atvēršana: I kārta 2020. gada sākumā

II kārta 2022. gadā

Svarīgākais