Igaunijā ievērojami palielinājusies stiprā alkohola pārdošana kopš samazināts akcīzes nodoklis

© Vladislavs Proškins/F64

Jau pirmajās divās nedēļās pēc akcīzes nodokļa samazināšanas Igaunijā stipro alkoholisko dzērienu pārdošana lielākajos tirdzniecības tīklos pieaugusi apmēram par 20%.

Veikalu tīklā "Coop" stipro alkoholisko dzērienu pārdošana palielinājusies par 20%, "Rimi" - par ceturto daļu, "Prisma" - par 10-15%, savukārt "Maxima" pagaidām vēl nav apkopojusi datus par pārdošanas apmēra izmaiņām kopš mēneša sākuma, otrdien vēstīja laikraksts "Eesti Päevaleht".

Vieglo alkoholisko dzērienu pārdošanas apmērs pagaidām Igaunijā saglabājies pagājušā gada līmenī, bet "Coop" un "Rimi" to skaidroja ar karsto 2018.gada vasaru, kad ierasti cilvēki vairāk pērk alu, sidru un citus vieglos alkoholiskos dzērienus.

Jau vēstīts, ka no 1.jūlija Igaunijā akcīzes nodokli alkoholam samazināja par 25%, lai mazinātu akcīzes likmes atšķirības starp Igauniju un Latviju un tādējādi ierobežotu pārrobežu tirdzniecību.

Pēc akcīzes nodokļa samazinājuma "Prisma" veikalos cena kritās vairāk nekā 300 stipro un vieglo alkoholisko dzērienu nosaukumiem, "Coop" cenu samazināja 800 dzērienu nosaukumiem, bet "Maxima" - 50.

Kopš 2011.gada akcīzes nodoklis alkoholam Igaunijā tika paaugstināts ik gadu. 2011.-2014.gadā likme pieauga par 5% gadā, bet 2015.-2016.gadā - par 15%, savukārt 2017.-2018.gadā - par 10%. Pēc samazinājuma jūlijā akcīzes nodokļa likme alkoholam ir zemāka nekā 2016.gadā.

Reaģējot uz Igaunijas lēmumu no 1.jūlija par 25% samazināt akcīzes nodokli daļai alkoholisko dzērienu - alum, sidram un stiprajiem dzērieniem - Saeima nolēmusi par 15% samazināt akcīzes nodokļa likmi stiprajam alkoholam. Grozījumi būs spēkā no šī gada 1.augusta līdz 2020.gada 29.februārim.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais