60% pircēju lielveikalos izmanto papīra vai personīgos auduma maisiņus

© f64

Aizvien vairāk cilvēku Latvijā maina ikdienas paradumus un atbalsta dabai draudzīgākus iepakojumus. Vairāk nekā 60% veikalu apmeklētāji visbiežāk saviem pirkumiem izmanto veikalā pieejamajos papīra maisiņus un kartona kastes vai personīgos auduma maisiņus, liecina Rimi Latvia un pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.

“Lai samazinātu plastmasas atkritumu daudzumu, mudinām mūsu pircējus izvēlēties ilgtspējīgākus risinājumus, tādēļ papīra maisiņus Rimi veikalos var iegādāties uz pusi lētāk nekā plastmasas maisiņus. Kā liecina Rimi Latvia dati, pēdējo divu gadu periodā papīra maisiņu pieprasījums ir pieaudzis par 190%, savukārt jau šā gada pirmajā ceturksnī papīra maisiņu pārdošanas apjomi ir palielinājušies par teju 80%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu,” stāsta Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.

Aptaujas dati iezīmēja zaļās domāšanas tendences novados, dabai draudzīgākas izvēles visbiežāk veic tieši Kurzemes un Zemgales iedzīvotāji. Kurzemnieki visaktīvāk izmanto savus personīgos auduma maisiņus (29,2%) un kartona kastes (9,7%), bet veikalā pieejamos papīra maisiņus visvairāk iegādājas Zemgales iedzīvotāji (28,4%). Savukārt teju 70% Latvijas iedzīvotāju aptaujā norādīja, ka viņiem ir svarīgi arī tas, lai iegādāto preču iepakojums būtu apkārtējai videi maksimāli draudzīgs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais