Arvien vairāk cilvēku plāno Līgo svētku svinībām tērēt vairāk nekā pērn

© Anete Skuja/ F64 Photo Agency

Būtiski pieaug cilvēku skaits, kas Līgo svētkiem plānot tērēt vairāk līdzekļus nekā pērn, liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja. Lai arī joprojām vairums respondentu jeb 37,5% visu svētkiem nepieciešamo lietu iegādei plāno tērēt 21 - 40 eiro, taču vairāk nekā 61 eiro iecerējuši atvēlēt 27,5%, salīdzinot ar 17% aptaujāto 2018. gadā.

Vienlaikus šogad no 24% uz 18% sarucis to respondentu skaits, kas Līgo svētkiem plāno tērēt no 41 līdz 60 eiro, bet vismazāk aptaujāto vidū ir to, kas svētkiem domā atvēlēt līdz 20 eiro - tie ir 17% respondentu.

“Pēdējo gadu laikā iedzīvotāju iepirkšanās paradumi mainās gan steidzīgajā ikdienā, gan svētku dienās, ko apstiprina arī šīs aptaujas rezultāti. Pieaug ne tikai cilvēku iespēja pirkumiem atvēlēt vairāk līdzekļus, bet arī vēlme tos veikt pārdomātāk. Ja vēl pērn trešdaļa aptaujāto visus pirkumus plānoja veikt dienu pirms svētkiem, tad tagad redzam tendenci pirkumus plānot un veikt laicīgāk. Nedaudz, bet pieaug to aptaujāto skaits, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, preces svētkiem grib sagādāt jau iepriekšējā nedēļas nogalē (6%), dažas dienas pirms svētkiem (57%) vai plāno tās iegādāties internetā, bet mazāk paliek to, kuri iepirkšanos plāno dienu pirms (21%) un pašā svētku dienā (11%),” komentē “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule

Izmaiņas vērojamas arī izvēlēto svētku ēdienu sortimentā. Šogad vairāk respondentu norādīja, ka svētkiem plāno iegādāties zivju ēdienus, salātus un svētkiem tradicionālo sieru, bet mazāk plāno pirkt tādus ēdienus kā šašliku un gaļas ēdienus, marinētas uzkodas, kā arī saldumus. Savukārt svaigu augļu un dārzeņu pieprasījums palicis tikpat augsts kā pērn. Pieprasītāko dzērienu klāsts palicis teju nemainīgs - pirmajā vietā ierindojas alus, kam seko kvass, ūdens, sulas un citi bezalkoholiskie atspirdzinošie dzērieni.

Šī gada iegūtie dati parāda, ka nostiprinās tradīcija Līgo svētkus svinēt ārpus pilsētas, izvairoties no publiskiem pasākumiem. Populārākās svētku svinēšanas vietas ir savas, draugu vai radinieku lauku mājas (68,5%), kā arī atpūtas vietas dabā un kempingi (13%). Telpās jeb mājās pie televizora svētkus plāno pavadīt 6% aptaujāto, publiskos svētkos Rīgā 4%, kādā no Latvijas zaļumballēm vien 2%, bet 1,5% svētkos strādās un tikai 1% svētkus nesvinēs nemaz. Nepilni 4% norādījuši, ka svētkus svinēs ārpus Latvijas vai citviet.

Līgo svētku svinēšanas paradumu aptauja norisinājās laika posmā no 11. līdz 18.jūnijam, un tajā piedalījās 183 respondenti.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.