Biznesu veicina ceļojumi ar pievienoto vērtību

© Mārtiņš Zilgalvis/F64 Photo Agency

Igaunijas prāmju operators Tallink Grupp maijā maršrutā starp Rīgu un Stokholmu pārvadāja 76 101 pasažieri, kas ir par 7,6% vairāk nekā 2018. gada maijā un ir vislielākais pasažieru skaits maijā 13 gadu laikā, kopš Tallink pārvadā pasažierus starp Rīgu un Stokholmu.

Tallink ir vairāk nekā pasažieru un kravu nogādāšana no vienas ostas uz otru. Tallink kuģi ir kā peldošas viesnīcas ar izklaides programmu, veikaliem, SPA, restorāniem un arī īpašu vīnu un alus piedāvājumu.

Maijā rekordliels pasažieru skaits

Satiksmi starp Rīgu un Stokholmu Tallink Grupp sāka 2006. gada aprīlī. Pašlaik Tallink prāmji reisus starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām veic katru dienu. 13 gadu laikā maršrutā starp Rīgu un Stokholmu kopumā uz sešiem dažādiem kuģiem apkalpoti vairāk nekā 7,6 miljoni vairāk nekā 200 dažādu tautību ceļotāju no dažādām valstīm. Līnijā ir pārvadāti vairāk nekā 910 000 pasažieru transportlīdzekļu un vairāk nekā 175 000 kravas vienību.

Savukārt kopumā ar Tallink Grupp prāmjiem pagājušajā mēnesī pārvadāto pasažieru skaits bija 853 309, kas ir par 0,1% vairāk nekā pirms gada. Bet pārvadāto kravu apmērs maijā salīdzinājumā ar šo mēnesi pirms gada saglabājies nemainīgs un veidojis 35 455 kravas vienības, bet pārvadāto pasažieru transportlīdzekļu skaits samazinājies par 6,6% - līdz 94 300 spēkratiem.

«Pasažieru pārvadājumu rekordus, lai cik lieli tie būtu, uzskatu par labu rezultātu šodienas tirgus apstākļos un konkurējošā vidē, un tas ir labs sākums pirms aktīvās sezonas. Esmu īpaši apmierināts, redzot spēcīgu pieaugumu pasažieru skaita ziņā maršrutā starp Latviju un Zviedriju, kurā redzama attīstība, pasažieri atkal zina un novērtē kuģa atiešanu katru dienu pēc perioda, kad maršrutā kursēja tikai viens kuģis ar atiešanu katru otro dienu. Šī maršruta attīstību ir sekmējis Tallink nozīmīgais ieguldījums Rīgas-Stokholmas maršrutā kursējošos kuģos pēdējo gadu laikā, kas ir palielinājis ērtības uz kuģiem, un mēs varam piedāvāt vēl labāku ceļošanas pieredzi,» sacīja Tallink Grupp vadītājs Pāvo Nogene.

Kompānijas īpašumā ir 14 kuģi, kas kursē ar Tallink un Silja Line zīmolu 7 dažādos maršrutos. AS Tallink Grupp pārvalda 4 viesnīcas - 3 Tallinā un 1 Rīgā. AS Tallink Grupp nodrošina darba vietas vairāk nekā 7400 darbiniekiem sešās valstīs. 2018. gadā ar kompānijas kuģiem ceļoja gandrīz 9,8 miljoni pasažieru. AS Tallink Grupp kopš 2005. gada ir kotēta Tallinas biržā, kā arī Helsinku biržā kopš 2018. gada

Pirmo reizi kuģa vīna godā - arī rozā vīns

Tallink kuģu vīnu un alus sortiments tiek mainīts reizi divos gados, izvēloties labākos no vairākiem desmitiem ražojumu aklās degustācijas laikā. Tieši šādas degustācijas un vērtēšanas rezultātā turpmākos divus gadus par Tallink kuģa vīniem un aliem kļuvuši ražojumi no Igaunijas, Zviedrijas, Francijas, Spānijas, Somijas, Apvienotās Karalistes. Jaunos Tallink kuģu vīnus un alu degustēja un vērtēja 40 eksperti. Savukārt kapteiņu vīnus izvēlējās visi Tallink kuģu kapteiņi, arī aklajā degustācijā, kas nozīmē, ka vērtētāji nezināja, kāda ražotāja brūvējumu garšo.

Tallink kuģa vīnu sortimentā turpmākos divus gadus būs baltvīns, sarkanvīns, pirmo reizi arī rozā vīns. Kuģa pasažierus priecēs arī izcils dzirkstošais vīns un šampanietis.

Jaunais baltais vīns ir svaigs un aromātisks Montgravet Sauvignon Blanc no Francijas. Eksperti to iesaka baudīt ar zivīm un jūras veltēm, kā arī svaigiem salātiem, kas sagatavoti ar olīveļļu un citronu. Savukārt oficiālais sarkanvīns ir intensīvais un augļu garšas bagātais spāņu Allegranza Tempranillo-Shiraz, kas labi sader ar grilētu gaļu, vistu un dārzeņiem, cietajiem sieriem un augļu desertiem.

Tā kā izsmalcināto vīnu zemē Francijā arvien populārāks kļūst rozā vīns, kas pēc pārdošanas apjomiem pat sāk izkonkurēt baltvīnus, Tallink šogad pirmo reizi kā vienu no kuģa oficiālajiem vīniem izvēlējās arī rozā vīnu. Par labāko no piedāvātajiem paraugiem eksperti atzina vieglo un augļu garšas bagāto Henri Gaillard Rosé no Francijas dienvidiem, kas ir ideāla izvēle pie vieglām vasaras uzkodām, ogām un makaroniem vieglā krēmīgā mērcē.

Jaunais oficiālais kuģu dzirkstošais vīns Aurea Blanc de Blancs ir ideāls aperitīvs. Tas tiek gatavots no četrām dažādām balto vīnogu šķirnēm. Salīdzināšanai - Proseccos, kas ir otrs populārākais dzirkstošais vīns pasaulē, tiek ražots tikai no viena veida vīnogām - glera vīnogām. Līdz ar to četru vīnogu šķirņu Aurea Blanc de Blancs ir ar bagātāku garšu un niansēm.

Kuģa jaunais oficiālais šampanietis ir Ayala Brut Majeur Extra Age, kas, kā norāda nosaukums, ir īsts vintage šampanietis. Pretstatā parastam šampanietim, kas lielākoties tiek nogatavināts 15 mēnešus, Ayala Brut Majeur Extra Age nogatavināts četrus gadus, pirms tas nonāk uz Tallink kuģu klājiem, piešķirot tam intensīvāku aromātu un garšu.

Arī kuģa oficiālo alu izvēle ekspertiem nebija viegla, jo kopumā degustācijā piedalījās 14 alus darītavas no Igaunijas, Zviedrijas, Somijas un Apvienotās Karalistes, piedāvājot 40 dažādus alus šķirnes.

Par kuģa jauno porteri tika izvēlēts Tartu Pühastes Lighthouse porteris (5,8%), kas, salīdzinot ar ierastajiem portera 8 procentiem alkohola satura, ir daudz vieglāks, taču tā tekstūra ir maigāka, ekspertu vārdiem izsakoties, tā ir «maigi zīdaina ar izteiktu Ugandas kakao pupiņu, vaniļas un kafijas garšu». Saskaņā ar Pühaste Brewery menedžera Ullara Kaljuranda stāstīto, viegls porteris nav mūsdienu izgudrojums, jo sākotnēji porteris bijis ar nelielu alkohola daudzumu - pat mazāk nekā divu procentu apmērā. «Izvēloties alu pie ēdiena, es ieteiktu vienkāršu noteikumu: jo tumšāks dzēriens, jo tumšāks ir ēdiens. Es ieteiktu baudīt Tallink jauno kuģu porteri ar gaļas un BBQ ēdieniem, kā arī ar tumšiem šokolādes desertiem,» sacīja U. Kaljurands.

Pirmo reizi Tallink izvēlējās jauno kuģa oficiālo alu - bioloģisku un nefiltrētu alu. Tāds top alus darītavā Nils Oscar Zviedrijā. Kapten Balder organiskais nefiltrētais lager tipa alus (5,1%) tiek pagatavots no unikāla Baldera iesala, viena no populārākajiem Zviedrijā. Šim bioloģiskajam iesalam ir citrusu aromāts, un tas labi sader ar grilētu gaļu un jūras veltēm.

Lai atzīmētu savu 30 gadu jubileju, Tallink uzsāka arī īpašu jubilejas alus brūvēšanu, kas tika izvēlēta degustācijas laikā starp dažādām alus darītavām Ziemeļvalstīs un Lielbritānijā. Tallink 30 jubilejas brūvējums nāk no Purtse alus darītavas Igaunijā, un tajā ir trīs dažādi ali: Baltic Sea Rhapsody (4,7%), Wave Breaker (5,5%) un Wild Sea (6,5%).

Modernās tehnoloģijas

Šā gada pirmajā ceturksnī biļešu iegāde uz Tallink prāmjiem, izmantojot mobilos telefonus, ir pārsniegusi tradicionālo biļešu tirdzniecību. Trīs gadu laikā, kopš darbojas Tallink Silja Line mobilā lietotne, to lejuplādējuši gandrīz 600 000 lietotāju. Visaktīvākie šis mobilās tehnoloģijas lietotāji ir Somijas kruīza un maršruta prāmju pasažieri (aptuveni 90 000 lietotāju). Šo lietotni līdz šim ir izmantojuši arī 40 000 Zviedrijas pasažieru un 20 000 Igaunijas pasažieru. Lai gan lietotne atbalsta septiņas valodas, tajā skaitā arī latviešu valodu, Latvijā tās lietotāju skaits pagaidām ir mazāks nekā kaimiņvalstī Igaunijā.

Lietotne piedāvā biļešu rezervēšanu, reģistrēšanos mobilajā tālrunī, digitālo iekāpšanas karšu izsniegšanu un brauciena grafika uzraudzību. Lietojumprogramma atbalsta arī Tallink lojālu klientu programmu Club One digitālo biedru karti, kas dod karšu īpašniekiem daudz priekšrocību, atrodoties ceļojuma galamērķī un krastā, kā arī izmantojot dažādus Tallink sadarbības partneru piedāvātos pakalpojumus mājās.

Ekonomika

Latvijā par 4% pieauguši izdevumi sociālajai aizsardzībai, 2023. gadā jau sasniedzot septiņus miljardus eiro. Tajā pašā laikā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nevar atļauties nodrošināt vismaz vienu no 13 pamatnepieciešamībām, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.

Svarīgākais