Latvijā pircēji ir ļoti pragmatiski un produktus izvēlas pēc to kvalitātes un cenas attiecības, kā arī ražošanas procesa un produkta sastāva, sacīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis.
"Varētu teikt, ka latvietis ir ļoti pragmatisks. Nebūs tā, ka Latvijas karodziņš vai auseklītis pie produkta būtiski ietekmēs izvēli. Pircējs izvērtē kvalitātes attiecību pret cenu, iepazīstoties gan ar ražošanas procesu, gan produkta sastāvu. Lai gan pircējiem ir vēlme iepirkties pēc iespējas lētāk, attieksmi pret Latvijas produktiem var vērtēt ar pozitīvu atzīmi tieši minēto īpašību dēļ. To it sevišķi var vērot attiecībā pret svaigajiem produktiem," teica Krūzītis.
Tāpat viņš norādīja, ka produktu izvēlē būtiska loma ir arī pašiem ražotājiem, jo arī viņu starpā ir ārkārtīgi liela konkurence. "Es teiktu, ka noteikti pret kādu Latvijas produktu kāds pircējs ir lojāls. Kā vienu piemēru varu minēt rupjmaizi, jo tai analogu citur pasaulē īsti nav," skaidroja Krūzītis.
Pēc Krūzīša teiktā, arī ražotāji ir spiesti domāt par to, lai viņu produkcijas tirgus cena atbilstu tās vērtībai.
Viņš norādīja, ka zināma ietekme par labu vai sliktu kāda produkta izvēlei ir arī iepakojumam. Tāpat noteikta loma ir konkrētā ražotāja imidžam. Tie uzņēmumi, kuriem ļoti svarīgs ir Latvijas tirgus, rūpīgi seko līdzi savam imidžam, reputācijai, produktu stāstam.