Kuldīgā atvērts latviešu mājsaimniecības veikals

© Andrejs Terentjevs, f64

Neskatoties uz mazumtirdzniecības un būvmateriālu tirdzniecības apjomu kritumu, Kuldīgā atvērts jauns mājsaimniecības lielveikals Domo. Šis pašmāju veikals, kuru nākotnē plānots attīstīt arī par tīklu, ir alternatīva citu valstu lielveikalu piedāvājumam.

Atšķirībā no citiem veikaliem, kuros nopērkama vai nu pārtika, vai rotaļlietas, vai kancelejas preces, vai sadzīves elektronika, vai mājas tekstils, vai būvmateriāli, Domo lielveikalā tas ir nopērkams vienuviet. Pēc šāda koncepta izveidota mājsaimniecības lielveikala nav nevienā citā Baltijas valstī. Domo valdes loceklis Valts Brazovskis uzskata, ka šajos krīzes apstākļos dzīvotspējīgi būs tieši šādi lielveikali, kuros vienuviet būs nopērkams viss mājsaimniecībai nepieciešamais. Domo zīmolu izveidoja SIA BrandEleven – uzņēmums, kas veido dizainu un zīmolu sabiedriskām vietām.

No krīzes nebaidās

Aptuveni piecus gadus pašreizējā mājsaimniecības veikala Domo vietā bija būvmateriālu veikals K–Rauta. "Kad šā gada sākumā kļuva zināms, ka vasaras sākumā K–Rauta aizies no šīm telpām, mums bija skaidrs, ka kaut kas ir jādara. Tirgū brīvas vietas nepaliek. Turklāt, tā kā gada laikā pieprasījums pēc lielajiem būvmateriāliem ir samazinājies par 70%, bet apdares materiāliem par 50%, mums nācās domāt, kā attīstīt konceptu citādi nekā tradiconālie būvmateriālu tirgotāji," skaidroja V. Brazovskis. Izlolotā ideja par plaša mājsaimniecības preču klāsta veikalu, pēc viņa domām, ir izrādījusies veiksmīga. "Mūsu koncepts – apmierināt cilvēka šā brīža vajadzības pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai. Un šā brīža vajadzības lielākoties ir saistītas ar nelielu remontu veikšanu, mājas sakopšanu un, protams, arī ar pārtikas iegādi un rūpēm par mājas mīluļiem," sacīja V. Brazovskis. Turklāt, pirms izveidot savu konceptu, Domo īpašnieki rūpīgi izpētīja vietējo konkurenci. Protams, tā kā Domo tiek pārdota sadzīves ķīmija, mājsaimniecības lielveikalam jākonkurē ar Drogām un citiem Elvi veikaliem Kuldīgā. Savukārt mājas tekstila, trauku, rotaļlietu un citu preču piedāvājums šeit ir plašākais pilsētā. Šā iemesla dēļ vispārējais kritums mazumtirdzniecības nozarē Domo īpašniekus nebaida. Turklāt vietējie uzņēmēji plāno vēl paplašināt mājas tekstila un sadzīves elektronikas piedāvājumu.

Veikals veikalā

"Priekš Rīgas standartiem mēs esam lielveikals, bet priekš Kuldīgas – tirdzniecības centrs," teic V. Brazovskis. Šo sajūtu vēl pastiprina tas, ka Domo veikalā atrodas ziedu un stādu tirdzniecības vieta, kā arī pārtikas veikals Elvi, kas ir kā veikals veikalā ar savām kasēm un pārdevējiem. "Kuldīga ir viena no pilsētām, kurā Elvi zīmols ir ļoti iecienīts vietējo patērētāju vidū, tāpēc priecājamies, ka varam piedāvāt jaunu tirdzniecības vietu, kurā iegādāties Elvi sortimentu. Turklāt šā veikala atrašanās vieta ir lieliski piemērota autobraucējiem – gan pašiem kuldīdzniekiem, gan pilsētas viesiem, kā arī tiem, kas dodas cauri Kuldīgai pa apvedceļu," norāda SIA Elvi grupa sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne.

Kopējā Domo tirdzniecības platība ir 5000 kvadrātmetru, no tiem 2000 kvadrātmetru ir āra teritorija, iekštelpas ir 3000 kvadrātmetru lielas. Divās trešdaļās ir izvietotas mājsaimniecības preces, vienā trešdaļā būvmateriāli.

Prāto par tīkla izveidi

Domo zīmolu nākotnē iecerēts attīstīt kā lielveikalu ķēdi. V. Brazovskis gan pagaidām ir piesardzīgs prognozēs. Viņš teic, ka aptuveni gads būs vajadzīgs, lai novērtētu, kā šis koncepts strādā Kuldīgā. Un tikai tad varētu lemt par paplašināšanos. V. Brazovskis arī neraizējas, ka kāds varētu aizsteigties priekšā un kādā citā pilsētā atvērt līdzīga koncepta veikalu. "Apzināmies, ka pāris gados iekarot Latviju mums nav pa spēkam. Tāpēc jau ir konkurence. Mums ir vēl pietiekami daudz ideju, ko darīt tālāk," teica V. Brazovskis.

Svarīgākais