Asociācija: Kodu karšu lietotāju skaits gada laikā sarucis divas reizes

© f64

Latvijā banku klientu vidū kodu karšu lietotāju īpatsvars gada laikā sarucis vairāk nekā divas reizes - no 65,4% 2018.gada janvārī līdz 30,6% šogad janvārī, norāda Finanšu nozares asociācija.

Tostarp asociācijā norādīja, ka īpaši straujš kodu karšu lietotāju īpatsvara samazinājums vērojams pēdējos trijos mēnešos, jo vēl 2018.gada novembrī kodu karšu lietotāju īpatsvars bija 53%.

"Straujā atteikšanās no kodu kartēm skaidrojama ar to, ka bankas veic aktīvu savu klientu informēšanu par jauno kārtību, kas atbilst Eiropas regulējumiem," atzīmēja asociācijā.

Finanšu nozares asociācijā minēja, ka izmaiņas kodu karšu izmantošanā ir starptautiskas: pirmie kodu karšu ierobežojumi Eiropas Savienības regulējuma ietvaros, kas stājās spēkā 2017.gada 1.aprīlī, uzdeva bankām ieviest papildu drošības elementus vai kodu karšu izmantošanas limitus.

Tostarp no 2019.gada 1.aprīļa starptautiskās maksājumu organizācijas, piemēram, "Visa" un "Mastercard" nepieņems vairs kodu kartes kā bankas karšu interneta pirkumu apstiprinājumu. Savukārt 2019.gada 14.septembrī stāsies spēkā jauna Eiropas Komisijas regula attiecībā uz tehniskajiem standartiem par drošu lietotāja autentificēšanu, kas vēl vairāk pastiprinās prasības kodu karšu lietošanā.

"Ņemot vērā, ka kodu kartes ir ilgstoši izmantota tehnoloģija, kura bez papildu drošības elementu ieviešanas neatbilst pašreizējiem drošības standartiem, banku klienti aktīvi sāk instalēt un izmantot lietotnes viedtālruņos, lai izmantotu internetbanku, autentificēties, maksātu rēķinus utt," pauda asociācijā.

Pēc asociācijas datiem, 2019.gada janvārī kodu kalkulatorus autorizācijai lietoja 14,8%, kamēr gadu iepriekš - 16,2%, bet lietotni viedtālrunī - 54,6%, kamēr pērn janvārī - 18,4%.

Vienlaikus asociācijā piebilda, ka ir atsevišķas bankas, kuru klienti var turpināt lietot kodu kartes kombinācijā ar papildu drošības elementiem, taču kodu karšu īpašniekiem ir jāpārliecinās, ka banka ir ieviesusi papildu drošības elementu kodu kartēm, piemēram, SMS.

Svarīgākais