52% iedzīvotāju nespēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina aptauja

© Dmitrijs Suļžics, F64 Photo Agency

Tikai nedaudz vairāk kā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums. Ar mērķi informēt cilvēkus par to, kā atpazīt vietējo produkciju, un aicināt to izvēlēties, LOSP plāno īstenot sabiedrības informēšanas kampaņu “Godīgs piens”. Tās atklāšana paredzēta 25. janvārī plkst. 11.00 Zemkopības ministrijā.

“Laikā, kad Latvijas piena nozarei neklājas viegli un ir aktuāls jautājums, vai arī nākamajā valsts simtgadē dzersim vietējo pienu, vēlamies aicināt cilvēkus būt patriotiem un importētā piena vietā izvēlēties vietējo. Taču, lai pircēji veikalu plauktos tiešām izvēlētos Latvijas piensaimnieku ražotos produktus, vispirms viņi ir jāizglīto par to, kā atšķirt vietējo preci no importa,” secina Guntis Gūtmanis, LOSP valdes loceklis un Piena grupas vadītājs.

Pēc viņa teiktā, aptaujā uzdodot jautājumu, piemēram, par produktu “Mājas saldējums” izcelsmes valsti, 63% respondentu bija pārliecināti, ka to ražo Latvijā un tikai 17% zināja patieso izcelsmes zemi - Lietuvu. Līdzīgi bija arī ar citiem produktiem ar it kā latvisku nosaukumu.

“Tas apliecina faktu, ka iepakojums importa produktiem mēdz būt maldinošs un cilvēkiem, kuri nepievērš uzmanību vēl virknei nianšu uz etiķetes, ir grūti ātri orientēties piedāvājumā un izvēlēties pašmāju preci, šādi atbalstot vietējos ražotājus un sildot Latvijas ekonomiku,” saka G. Gūtmanis.

Ekonomika

Valsts uzņēmumu “Pasažieru vilciens” (PV vai arī “Vivi”) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Rinalds Pļavnieks apgalvo, ka šiem uzņēmumiem ir pietiekami daudz naudas, materiālo resursu un zināšanu, lai uz vilcieniem cilvēki varētu paļauties vairāk nekā uz pārējiem satiksmes līdzekļiem.

Svarīgākais