Kur atrast darbiniekus – uzņēmumu kopējā sāpe arī 2019. gadā

© Pixabay

Neatkarīgās uzrunātie uzņēmumu pārstāvji pērno gadu vērtē gana pozitīvi – ieceres realizētas, apgrozījums palielinājies, uzņēmums turpinājis savu attīstības kursu, arī prognozēs par 2019. gada jaušams optimisms, viens izaicinājums gan visiem vienāds – kur atrast darbiniekus, jo aizpildīt brīvās vakances nav vienkāršs uzdevums.

Publicitātes foto

SIA Webhelp Latvia personāla atlases speciāliste Ksenija Feldmane:

- 2018. gads Webhelp Latvia bijis ļoti veiksmīgs. Uzņēmums strauji audzis, tostarp tika atvērtas jaunas klientu centra apkalpošanas nodaļas, uzņēmumā darbu uzsākuši vairāk nekā 300 jaunu darbinieku. Turklāt uzņēmums ļoti labprāt savus resursus investē tieši jauno speciālistu izaugsmē un attīstībā, darbiniekiem organizējot dažādas profesionālas apmācības.

Domājot par darbinieku labsajūtu, šogad vēl aktīvāk plānojam pilnveidot un uzlabot darba vidi uzņēmumā, padarot to vēl ergonomiskāku un zaļāku, lai ikvienam mūsu darbiniekam sava darbavieta būtu kas vairāk nekā «vienkārši darbs». Piemēram, šogad birojā ierīkosim papildu atpūtas un spēļu zonas darbiniekiem.

Lai piesaistītu jaunus darbiniekus, kā arī stiprinātu esošo darbinieku lojalitāti, plānojam vēl vairāk darba ieguldīt uzņēmuma darba devēja tēla pilnveidošanā. Šogad vēlamies vēl vairāk aktivizēt mūsu veiksmīgo sadarbību ar dažādām augstskolām un mācību iestādēm, veidojot ciešākas attiecības starp Webhelp Latvia un studējošajiem.

Līdz ar uzņēmuma straujo izaugsmi šogad plānots paplašināt uzņēmuma kontaktu centra darbību, kas nozīmē papildu jaunu darbinieku piesaisti. No pieredzes varam teikt, ka darba meklētāju tirgus katru gadu mainās. Līdz ar to nepārtraukti jādomā par darba devēja piedāvājumu darbiniekiem, lai tas būtu atbilstošs vēlamā kandidāta aktualitātēm, vajadzībām un vēlmēm.

Attiecībā uz darba samaksu mūsu uzņēmuma politika paredz saviem darbiniekiem nodrošināt konkurētspējīgu atalgojumu savā nozarē, to arī turpināsim īstenot, vadoties pēc tirgus tendencēm un aktualitātēm.

Paredzam, ka Latvijas ekonomiskā situācija uzlabosies dažādās jomās, taču, piemēram, mūsu darbības sfērā, līdzīgi kā citās nozarēs, joprojām būs aktuāli izaicinājumi, kas saistīti ar darbaspēka trūkumu.

Publicitātes foto

Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica:

- Narvesen 2018. gads bijis notikumiem bagāts un kopumā veiksmīgs. Prognozēju, ka uzņēmuma apgrozījums pieaugs par aptuveni 5%, kas ir mērķtiecīgas sortimenta stratēģijas un veikalu tīkla pilnveidošanas rezultāts.

Pagājušā gada sākumā saistībā ar spēkā esošajiem Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem tika slēgti vairāki populāri kioski, taču, turpinot īstenot uzņēmuma stratēģiju, tika atvērtas vairākas jaunas veikala tipa tirdzniecības vietas. 2018. gadā atvērām piecus jaunus veikalus, deviņus esam rekonstruējuši, tādējādi Narvesen tīklā Latvijā ir 238 tirdzniecības vietas, no kurām 152 ir veikala tipa un 86 kioski.

Īpaši varu izcelt decembrī pēc paplašināšanas atvērto veikalu Merķeļa ielā. Šeit piedāvājam vēl plašāku un īpašāku sortimentu, uz vietas gatavotas sviestmaizes, gaļas iesmiņus, kā arī ekskluzīvās Dammann tējas konceptu un kafiju, kas veidota pēc oriģinālām itāļu receptēm, turklāt tagad arī bez laktozes.

Narvesen Fresh&Tasty kvalitātes zīmes gatavo un svaigo produktu klāsta paplašināšanai pērn esam veltījuši īpašu uzmanību, tostarp Narvesen komandu papildinot ar kvalitātes speciālistu, kas uztur un seko līdzi kvalitātes standartiem un piedalās jaunu pārtikas produktu izstrādē un ieviešanā. Paredzot arī turpmāku ekonomikas izaugsmi, Narvesen 2019. gadā plāno atvērt vairākus jaunus veikalus un kāpināt apgrozījumu. Turklāt tuvāko divu gadu laikā Narvesen attīstībā tiks investēti kopumā 3,5 miljoni eiro.

Narvesen īpašnieks - Reitan Conveniece - ir iegādājies kafejnīcu ķēdi Caffeine. Tas ir viens no spēcīgākajiem kafejnīcu zīmoliem Baltijā, kas slavens ar tā kafijas augsto kvalitāti un lielisko servisu. Uzņēmuma kafejnīcas atrodas stratēģiski labākajās vietās lielākajās pilsētās, un to iegāde sniegs uzņēmumam attīstības iespējas jaunā segmentā.

Kā izaicinājumus varam minēt sarežģīto situāciju darba tirgū un lielo konkurenci par darbaspēku. Tas mums liek īpaši domāt par to, kā mūsu franšīzes ņēmējiem palīdzēt atvieglot ikdienas procesus tirdzniecības vietās.

Publicitātes foto

Skonto Group stratēģiskās attīstības direktors Rihards Rāvis:

- Aizvadītais gads Skonto grupas uzņēmumiem ir bijis sekmīgs. Plānojam, ka 2018. gadu grupas uzņēmumi noslēgs ar vairāk nekā 250 miljonu eiro apgrozījumu. Darbības apjomu pieaugums ir tāpēc, ka esam uzsākuši un realizējam virkni nozīmīgu būvniecības projektu gan Latvijā, gan ārzemēs. Tieši ārvalstu tirgu izpēte un apguve ir viena no grupas uzņēmumu darbības prioritātēm arī 2019. gadā. Šobrīd no kopējā grupas apgrozījuma aptuveni 60% veido pakalpojumu eksports.

Ja skatāmies uz darbinieku piesaisti Skonto grupas uzņēmumos, tad situāciju vērtējam kā labu. Biznesa riski, kas saistīti ar personāla nodrošinājumu, ir samazināti līdz minimumam. Lai gan esam viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, nodrošinot darba vietas gandrīz diviem tūkstošiem cilvēku Latvijā, atvērtās vakances ir 2% robežās, turklāt lielākoties tās ir saistītas ar jaunu projektu uzsākšanu vai biznesa paplašināšanu. Aizvadītajos gados esam strādājuši, lai darba vide grupas uzņēmumos būtu pievilcīga. Mums ir ļoti stabils personāls ar augstu piederības izjūtu uzņēmumiem. Ir darbinieki, kas pie mums strādā jau 25 gadus. Vienlaikus mēs strādājam, lai piesaistītu jaunus talantus.

Skonto grupas uzņēmumu konkurences priekšrocības, salīdzinot ar citiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, ir izaugsmes iespējas. Mēs nodrošinām dinamisku darba vidi - ir iespēja gūt pieredzi, strādājot gan Latvijā, gan arī ārvalstīs. Mēs strādājam ar mūsdienīgām tehnoloģijām sabiedriski nozīmīgos projektos. Mūsu iekšējā uzņēmuma kultūra paredz, ka vienmēr skatāmies uz attīstību un izaugsmi. Šie faktori ir būtiski, domājot par jauno speciālistu piesaisti un noturēšanu. Zemākas kvalifikācijas personālam ir svarīgi citi faktori, piemēram - vai ir nodrošinātas sociālas garantijas, cik tālu uzņēmums atrodas no dzīvesvietas, vai patīk darba vide un kolēģi.

Vērtējot atalgojumu politiku, mēs analizējam tirgus tendences, lai spētu būt konkurētspējīgi šajā jautājumā. Vidējais atalgojums grupas uzņēmumos ir virs vidējā būvniecības nozarē Latvijā, turklāt mēs nodrošinām pilnas sociālās garantijas, kas joprojām diemžēl ir būvniecības nozares izaicinājums. Tāpēc arī atbalstām Latvijas Būvuzņēmēju partnerības iniciatīvu par ģenerālvienošanās noslēgšanu, kas uzliktu pienākumu visiem būvniecības nozares darba devējiem maksāt atalgojumu darbiniekiem, kas nav mazāks par koplīgumā noteikto. No vienas puses, tas sniegtu lielākas sociālās garantijas darbiniekiem, bet, no otras puses, veidotu līdzvērtīgus konkurētspējas nosacījumus nozares uzņēmumiem. Skatoties uz 2019. gadu, esam optimistiski, jo ir noslēgti līgumi atbilstoši grupas uzņēmumu ražošanas jaudai un projektu īstenošanas kapacitātei. Vienlaikus strādājam, lai diversificētu biznesa riskus un apgūtu arvien jaunus eksporta tirgus - šobrīd veicam tirgus izpēti gan atsevišķās Eiropas valstīs, gan Āzijā un Ziemeļamerikā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais