Kuri ir iecienītākie darba devēji biznesa studentu vidū?

© Pexels

Jaunākais darba devēja tēla pētniecības un konsultāciju uzņēmuma Universum pētījums World’s Most Attractive Employers atklāj, ka biznesa studentu vidū šogad iecienītākie darba devēji ir Google, investīciju banka Goldman Sachs un profesionālo pakalpojumu uzņēmums EY (agrāk Ernst & Young). Pirmo divu vietu ieguvēji ir nemainīgi kopš pagājušā gada, bet EY, kas pērn bija 4. vietā, trešo gadu pēc kārtas ir visaugstāk vērtētais profesionālo pakalpojumu uzņēmums. Savukārt, IT un inženierzinātņu studenti dod priekšroku Google, Microsoft un Apple.

Pētījuma ietvaros aptaujāti vairāk kā 228 tūkstoši biznesa, IT un inženierzinātņu studentu no vadošajām augstskolām 12 lielākajās pasaules valstīs.

“Šis ir viens no galvenajiem darba devēja zīmolu pētījumiem pasaulē. Jāatzīmē, ka biznesa studentu vidū top 10 iecienītāko darba devēju saraksts ir pārsteidzoši stabils jau desmit gadus - vietas ir mainījušās, taču deviņi no top 10 uzņēmumiem saglabā vietu desmitniekā. Tikai Apple ir jaunpienācējs. Studenti izteikti augstu vērtē profesionālo pakalpojumu uzņēmumus, investīciju bankas un lielos IT uzņēmumus, kas parāda, ka talantīgākie jaunieši dod priekšroku zināšanu intensīviem, dinamiskiem uzņēmumiem un videi, kurā pastāvīgi jāpilnveido savas prasmes” saka Dita Duka, EY personāla vadītāja Latvijā.

Universum pētījums parāda, ka arvien vairāk iecienītāko darba devēju bāzējas ASV, nevis Eiropā. Ja 2009. gadā top 50 darba devēju lokā 52% bija no Eiropas un 46% no ASV, tad šogad ASV darba devēji dominē ar 52% klātbūtni, pretēji 42% Eiropas uzņēmumu.

Pētījums atklāj tendenci, ka iecienīto darba devēju lokā atgriežas auto ražotāji, proti, ja 2009. gadā top 30 darba devēju vidū bija tikai divi auto ražotāji (BMW un Mercedes-Benz), tad šogad top 30 jau ir septiņi auto uzņēmumi - topā iekļuvuši arī Volkswagen, Volvo, Ford, Nissan un Toyota.

Universum pētījums parāda arī, ka biznesa studentu top 30 lokā ielauzušies arī modes zīmoli - Adidas, Nike un LVMH - piemēram, 2009. gadā modes zīmolu iecienītāko 30 darba devēju vidū nav bijis, norāda pētījuma autori.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais