Konkurences padome atļauj "Kesko Senukai" grupai iegādāties 1A interneta veikalu

© f64

16. augustā Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru Kesko Senukai grupas uzņēmums UAB Penktoji projekto bendrovë iegūst izšķirošu ietekmi pār SIA "1A grupa". Atļauja dota, jo apvienošanās rezultātā būtiski nemazināsies konkurence ietekmētajos tirgos.

Abu apvienošanās dalībnieku darbība pārklājas nepārtikas preču mazumtirdzniecībā. UAB Penktoji projekto bendrovë ir Lietuvā reģistrēts uzņēmums, pār kuru izšķirošu ietekmi realizē UAB Kesko Senukai Lithuania, kas Latvijā kontrolē arī AS "Kesko Senukai Latvija". Uzņēmuma darbības veids ir celtniecības, mājas un dārza preču mazumtirdzniecība, izmantojot lielveikalu ķēdi K SENUKAI Latvijā, kā arī interneta veikalu kā papildu preču izplatīšanas kanālu. Savukārt SIA "1A grupa" pieder uzņēmums SIA "MOBILUKS", kura darbība saistīta ar nepārtikas preču mazumtirdzniecību interneta veikalā 1A.lv.

Saskaņā ar izpētē iegūto informāciju lielāko daļu SIA "MOBILUKS" apgrozījuma veido elektronikas un IT preces, tādējādi apvienošanās dalībnieku realizēto nepārtikas preču kategorijas pamatā ir atšķirīgas.

Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis kā nepārtikas preču mazumtirdzniecības tirgū kopumā, tā mazumtirdzniecībā interneta veikalos. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja. Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētāji cieš ilgtermiņā, jo tiem tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais