Uzņēmējs neizjūt lielā karstuma radītu izejvielu trūkumu

© f64

Zīmolu "Spilva" un "Gutta" īpašnieks "Orkla Foods Latvija" pagaidām neizjūt lielas problēmas ar izejvielu pieejamību, jo strādā pēc iepriekš noslēgtiem līgumiem, kur lielākā daļa piegādātāju pilda līgumos atrunātās saistības, pastāstīja uzņēmuma "Orkla Foods Latvija" vadītāja Lolita Bemhena.

"Šogad no dārzeņiem sausuma dēļ ir aizkavējusies vienīgi skābeņu piegāde. Citus gadus līdz šim laikam tika izaudzēts ievērojami lielāks skābeņu daudzums. Tādēļ gaidām, kādas būs skābeņu ražas rudenī," norādīja Bemhena.

Pēc viņas teiktā, kabači šogad ir padevušies labi, kā arī solās laba un agra ābolu raža, kas ļaus uzsākt ābolu biezeņu ražošanu ievērojami agrāk nekā citus gadus. Taču pastāv risks, ka sausums un karstais laiks var ietekmēt ogu piegādes un cenas. Līgumus par ogu piegādēm slēdz rudenī, un pagaidām vēl izejvielu trūkumu kompānija neizjūt. Taču pastāv bažas, ka atsevišķām ogām ražas varētu būt mazākas un to cenas - augstākas.

Lai arī veikalos ir izpirktas pērnā rudens ražas bietes, vismaz pagaidām par to pieejamību satraukumam nav pamata. Biešu raža vēl tikai gaidāma rudenī, kad arī tas būs skaidri zināms.

"Runājot konkrēti par marinētajām bietēm, jāņem vērā, ka tas ir sezonāls produkts. Bietes tiek novāktas rudenī, kad arī tiek pagatavoti biešu konservi. Savukārt gardēži bietes aukstajā zupā visvairāk ir iecienījuši vasarā, kad arī noder iepriekšējā rudens raža. Šogad karstā un sausā vasara ir ļoti veicinājusi pieprasījumu pēc bietēm, un pagājušā rudenī saražotie krājumi ir izsīkuši. Rudenī, pēc jaunās ražas novākšanas, tiks gatavoti krājumi jau nākamajai vasarai," sacīja "Orkla Foods Latvija" vadītāja.

Jau ziņots, ka saskaņā ar "Mūsmāju dārzeņu" vadītājas Edītes Strazdiņas iepriekš aģentūrai LETA pausto, sausuma un karstuma ietekmē dārzeņu raža Latvijā atsevišķos laukos šogad var sarukt līdz 50% apmērā salīdzinājumā ar plānoto ražas apmēru, kāds būtu bijis normālos laika apstākļos.

Tāpat vēstīts, ka "Orkla Foods Latvija" 2016.gadā sāka vērienīgu projektu saistībā ar strukturālām izmaiņām visās "Orkla Foods" ražotnēs Baltijas valstīs. Projekta galvenais mērķis bija veikt rūpnīcu specializāciju, padarot tās efektīvākas noteiktu produktu grupu ražošanā. Saistībā ar šo projektu "Orkla Foods Latvija" ražotne Babītes novadā specializējusies mērču un majonēzes ražošanā, kļūstot par šo produktu ražotāju ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas, Lietuvas un Somijas tirgiem.

"Orkla Foods Latvija" apgrozījums pagājušajā gadā bija 31,517 miljoni eiro, kas ir par 5,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa palielinājās par 6,2% - līdz 2,304 miljoniem eiro.

Norvēģu kompānija "Orkla" 2014.gada augustā iegādājās koncernu "NP Foods", savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir SIA "Orkla Confectionery and Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" tika apvienotas uzņēmumā ar nosaukumu "Orkla Foods Latvija".

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais