Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad varētu pārvadāt par vairāk nekā 20% vairāk pasažieru nekā pērn, prognozēja aviokompānijas izpilddirektors Martins Gauss.
Viņš uzvēra, ka kompānija vienmēr rūpīgi izvērtē, cik lielu kapacitātes pieaugumu tirgus var uzņemt, pirms palielina reisu skaitu, taču dažkārt izdarītās prognozes izrādījušās pārāk piesardzīgas. "Piemēram, pagājušajā gadā mēs plānojām pieaugumu 20% apmērā, bet izdevās sasniegt pieaugumu 22% apmērā. Arī šogad ir līdzīgi - prognozējām, ka varam sasniegt 19-20% pieaugumu, bet šā brīža rādītāji liecina, ka esam bijuši pārāk konservatīvi," sacīja Gauss.
Vienlaikus viņš norādīja, ka pārvadāto pasažieru skaita pieaugums 20% apmērā pašiem šķiet iespaidīgs rādītājs. "Kāpums 20% apmērā arī mums pašiem šķiet neparasts, tāpēc arī nākamā gada budžeta plānus veidosim piesardzīgi. Ja izdosies sasniegt vairāk, nekā plānots, ļoti labi, bet nedomājam, ka Baltijā šāda apmēra izaugsme turpināsies ilgtermiņā. Šobrīd ekonomikā nav vērojama lejupslīde, līdz ar to arī pasažieru skaits nekrīt," skaidroja "airBaltic" izpilddirektors.
Gauss arī informēja, ka atbilstoši Starptautiskās gaisa satiksmes asociācijas (IATA) datiem 2017.gadā pasaulē kopumā tika pārvadāti četri miljardi aviopasažieru, savukārt prognozes liecina, ka līdz 2036.gadam pasažieru skaits pieaugs līdz 7,8 miljardiem gadā. "Jāatzīmē, ka IATA ir ļoti konservatīva pieeja prognozēm, līdz ar to, ļoti iespējams, ka šis skaitlis būs virs astoņiem miljardiem. Lielākais pieaugums ir paredzēts Āzijā, bet arī Eiropā tiek prognozēts būtisks kāpums - par 70%," atzīmēja "airBaltic" vadītājs.
Vienlaikus viņš norādīja, ka minētais periods ir aptuveni tieši tik ilgs, cik "airBaltic" plāno lidot ar "Airbus A220-300" lidaparātiem. "Ja skatāmies uz prognozēto pasažieru skaita pieaugumu un "Airbus A220-300" lidaparātiem, tad skaidrs, ka šie lidaparāti būs par mazu, bet šobrīd atsevišķos maršrutos tie pat ir par lielu, piemēram, maršrutā Rīga-Liepāja. Mēs cenšamies palielināt kapacitāti tā, lai arī pēc desmit gadiem mēs būtu rentabli ar 150-vietīgajām lidmašīnām. Tiktāl mūsu konservatīvā stratēģija strādā. Mēs nestrādājam kā "Ryanair", "Wizzair", "Norwegian", kas kapacitāti audzē krietni straujāk nekā mēs - ap 40%, jo mūsu gadījumā tas neatmaksātos, it īpaši ņemot vērā mūsu fokusu uz Baltijas valstīm. Baltijas valstīs ir vērojama stabila izaugsme, bet iedzīvotāju pirktspēja nav tik liela kā citās Eiropas valstīs," klāstīja Gauss.
Jau vēstīts, ka "airBaltic" 2018.gada pirmajā pusgadā pārvadāja 1,9 miljonus pasažieru, kas ir par 20% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
"airBaltic" koncerna kopējie ieņēmumi pagājušajā gadā bija 353,639 miljonu eiro apmērā, kas ir par 19,6% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt koncerna peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 4,703 miljonus eiro.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus arī no Tallinas un Viļņas.
Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.