Iepirkumu uzraudzības birojs liedz par 45 tūkstošiem latu veidot filmu par Centrāltirgu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS "Rīgas Centrāltirgus" slēgt 44 998 latus vērtu līgumu ar SIA "Sabiedrisko attiecību centrs" par Centrāltirgum veltītas dokumentālās filmas izgatavošanu un apraidi.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot SIA "Mistrus Media" iesniegto sūdzību, liecina IUB interneta mājaslapā pieejamā informācija.

"Mistrus Media" sūdzējās IUB par to, ka "Rīgas Centrāltirgus" tās iesniegto piedāvājumu noraidījis, argumentējot, ka "Mistrus Media" neesot norādījusi, ka nodrošinās dokumentālās filmas apraidi krievvalodīgā TV kanālā.

"Mistrus Media" pauda uzskatu, ka šis piedāvājuma noraidīšanas iemesls nav pamatots, jo uzņēmuma piedāvājumā kā filmas krievu valodas versijas raidīšanas kanāls tika norādīts televīzijas kanāls "LTV7", kas raida visā Latvijā un pārraida filmas un raidījumus latviešu un krievu valodā.

Tāpat tikusi izpildīta prasība nodrošināt 500 000 skatītāju auditoriju filmas latviešu un krievu valodas versijām.

"Mistrus Media" norādīja, ka viena no pasūtītāja noteiktajām prasībām pretendentam bija vismaz piecu gadu pieredze dokumentālo filmu uzņemšanā, bet pretendenta darbiniekiem, kas tiks piesaistīti projektam, ir vismaz piecu gadu pieredze dokumentālo filmu projektos un pieredze vismaz 10 dokumentālo filmu uzņemšanā.

Kompānija lūdza IUB izvērtēt un pārbaudīt Centrāltirgus izvēlētās kompānijas SIA "Sabiedrisko attiecību centrs" atbilstību iepriekš minētajām dokumentālo filmu veidošanas pieredzes prasībām, norādot, ka "Mistrus Media" ir sazinājies ar valsts aģentūras "Nacionālais kino centrs" (NKC) Filmu reģistru un var apliecināt, ka pēdējos piecos gados Filmu reģistrā nav reģistrēta neviena SIA "Sabiedrisko attiecību centrs" veidota dokumentālā filma. Iesniedzējs norādīja arī to, ka "Sabiedrisko attiecību centrs" nav pretendējis uz valsts finansējumu dokumentālo filmu veidošanā ne NKC, ne Valsts kultūrkapitāla fonda filmu nozares konkursos.

Līdz ar to "Mistrus Media" šaubīgu dara apstāklis, ka izvēlēts ir pretendents ar vislielāko cenas piedāvājumu un dokumentālā kino veidotāju vidē nezināmu vārdu, reputāciju un pieredzi, kas šajos valsts un pašvaldības sociālekonomiskajos apstākļos var mest ēnu ne tikai uz konkrēto iepirkumu, bet arī uz pasūtītāja, Rīgas pilsētas un visas valsts reputāciju.

IUB secināja, ka piedāvājumus filmas veidošanai un apraidei bija iesnieguši trīs pretendenti: "Filmu studija "Ģilde"", kuras piedāvātā līgumcena bijusi 38 277 lati, "Mistrus Media", kuras piedāvātā līgumcena bijusi 17 059 lati, un "Sabiedrisko attiecību centrs", kas piedāvājusi 44 998 latu līgumcenu.

Izskatot "Mistrus Media" iebildumus, IUB atzina, ka "Rīgas Centrāltirgus" nepamatoti noraidījis kompānijas piedāvājumu, kā iemeslu minot neatbilstību izvirzītajai prasībai par krievvalodīgās auditorijas neaptveršanu.

Kā nepamatotu IUB novērtēja "Mistrus Media" argumentu par konkursa uzvarētāja "Sabiedrisko attiecību centrs" nepietiekamo pieredzi dokumentālo filmu veidošanā.

IUB konstatēja, ka "Sabiedrisko attiecību centrs" ir apliecinājusi savas un tās piesaistīto darbinieku pieredzes atbilstību konkursa instrukcijā izvirzītajām prasībām un no piedāvājumā iekļautajiem dokumentiem nav konstatējama kompānijas un tās piedāvāto darbinieku neatbilstība kādai no instrukcijā noteiktajām pieredzes prasībām.

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija atzina, ka "Rīgas Centrāltirgus" izveidotā iepirkuma komisija ir pieļāvusi tādu iepirkuma procedūras pārkāpumu, kas varēja ietekmēt lēmumu par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.

Līdz ar to iepirkuma līguma slēgšana bez atkārtotas "Mistrus Media" piedāvājuma izvērtēšanas konkrētajā iepirkumā nav pieļaujama.

IUB uzdeva pasūtītājam - "Rīgas Centrāltirgum" - 20 darba dienu laikā no lēmuma saņemšanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos iepirkuma procedūras pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot iepirkumā "Dokumentālās filmas par Rīgas Centrāltirgu izgatavošana un apraide" iesniegtos piedāvājumus.

IUB lēmumu var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja AS "Rīgas Centrāltirgus" mārketinga projektu vadītāja Gunta Poplovska, dokumentālā filma tiks veidota par godu Centrāltirgus 80 gadu jubilejai. 40 minūtes garā filma stāstīs par Centrāltirgus vēsturi, tā būvniecību un attīstību, par tirgus nozīmīgumu tautsaimniecībā, esošo situāciju un nākotnes vīziju.

Filmu bijis paredzēts uzņemt līdz jūlijam un raidīt reģionālajās televīzijās.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Sabiedrisko attiecību centrs" 40% kapitāldaļu pieder savulaik ar telekompāniju LNT un citiem medijiem saistītajai Janai Kovaļevskai, bet 60% - SIA "Sabiedrība "34"", kuras kapitāldaļas savukārt pieder Ilzei Pulkai un Aijai Ansonei.

Svarīgākais