Aptauja: Par latviešiem brīvdienās vairāk plāno tērēt tikai norvēģi

© f64

Latvijas iedzīvotāji savām vasaras brīvdienām plāno tērēt 67% no ikmēneša ienākumiem, kas ir otrs augstākais rādītājs 18 pasaules valstu vidū. Vēl vairāk par mums (68,5%) šim mērķim ir gatavi atvēlēt bagātās Norvēģijas iedzīvotāji, liecina jaunākās Ferratum barometra aptaujas rezultāti.

Starptautiskā aptauja arī atklāj, ka mazāk nekā mūsu valsts iedzīvotāji vasaras brīvdienām plāno tērēt Horvātijā (61,2%), Meksikā (60,3%) un kaimiņvalstī Igaunijā dzīvojošie (58,9%). Savukārt tikai nedaudz vairāk kā desmito daļu no saviem ikmēneša ienākumiem šim mērķim ir gatavi atvēlēt Polijā (14%) un Brazīlijā (13,1%) aptaujātie.

“Vērtējot 18 dažādu pasaules valstu iedzīvotāju plānoto vasaras brīvdienu tēriņu apjomu, varam secināt, ka Latvijā, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, cilvēki jau laicīgi sāk apzināt izdevumus un krāt, lai brīvdienās viņiem būtu iespēja ne tikai atpūsties, bet arī paveikt iecerētos mājas uzlabošanas un dārza darbus,” komentē Ferratum Bank koordinators Latvijā Artis Bērziņš.

Kopumā lielākā daļa no respondentiem pasaulē jeb 40,4% atzīst, ka plāno tērēt tikpat daudz naudas cik pērn. 33,2% ir iecerējuši tērēt mazāk nekā pērn, bet 26,4% - tikpat.

Taujāti par vasaras brīvdienu izdevumu galvenajiem mērķiem, 15,6% aptaujāto mūsu valstī norādīja, ka plāno šo naudu izlietot, lai uzlabotu savu dzīvesvietu, kā arī visa nepieciešamā sarūpēšanai dārza darbiem. Tikai nedaudz mazāk jeb 12,4% Latvijas iedzīvotāju ir gatavi vasaras brīvdienām paredzēto naudu tērēt vasaras apģērba iegādei un iepērkoties. 11,8% par šo naudu dosies vietējā ceļojumā, 10,8% iegādāsies vasaras mājas vai dārza mēbeles, bet 10,1% - to tērēs svinību apmeklēšanai.

"Aptauja tikai vēlreiz apliecina, ka Latvijas iedzīvotāji ir praktiski, dara dārza darbus, vēlas apceļot savu valsti un daudz vairāk izvērtē savus pirkumus, nekā, piemēram, citās valstīs, kur svarīgāki ir festivāli un atpūtas pasākumi," saka Artis Bērziņš.

Salīdzinoši 18 aptaujāto pasaules valstu kopvērtējumā, visvairāk cilvēku jeb 11,3% respondentu vasaras brīvdienu tēriņiem paredzēto naudu ir gatavi tērēt, lai dotos vietējos ceļojumos. Līdzīgi kā Latvijā, arī pasaulē kopumā 10,7% cilvēku šo naudu plāno atvēlēt vasaras drēbju iegādei un citiem pirkumiem. Savukārt tikai 6,3% to tērēs mājas labiekārtošanai un dārza darbiem, bet svinību apmeklēšanai vasaras tēriņiem paredzēto naudu izlietot plāno tikai 9,2% aptaujāto.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais