Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

Austrumu un Centrāleiropas izstādē Ķīnā ''gāžot riņķī'' Latvijas produktus

© F64

ar Latvijas uzņēmumu piedāvātajiem produktiem Centrālās un Austrumeiropas valstu uzņēmumu produktu izstādē Ķīnas ostas pilsētā Ninbo ir liela interese, apliecināja izstādes dalībnieki.

''Brīžiem ir sajūta, ka mūs burtiski gāž riņķī.''

"Brīžiem ir sajūta, ka mūs burtiski gāž riņķī. Interese noteikti ir. Mūsu produkti patīk, tos aplūko," stāstīja dizaina somu ražotāja "3 wind knots" valdes locekle Sigita Trukšāne.

Viņa gan atzina, ka uzņēmuma mērķis tik daudz nav pārdot savu produkciju izstādes apmeklētājiem, cik atrast sadarbības partnerus Ķīnā. Interese ir arī no biznesa pārstāvjiem, tādēļ uzņēmums cer uz sadarbības izveidošanos nākotnē.

Tikmēr "Rīgas dzirnavnieka" produkciju jau kopš pagājušā gada izplata Ķīnas uzņēmums un tā pārstāvji apliecināja, ka vislielākā interese izstādes laikā ir par "Herkuless" brokastu pārslām ar augļiem.

Visplašāk Latvijas stendā ir pārstāvēti zivju ražotāji ar dažāda veida šprotu konserviem. Lai gan šprotes nav ierasts produkts Ķīnas tirgum, izstādes dalībnieki stāstīja, ka Ninbo iedzīvotāji ļoti aktīvi pamēģina šo produktu un daudzi atgriežas, lai to jau iegādātos.

Lielu popularitāti izstādes apmeklētāju vidū izpelnījusies arī "Stenders" produkcija. Visvairāk tiekot pētīti ķermeņa kremi un ziepes ar medu.

Paralēli uzņēmumu produktu izstādei Ninbo vecpilsētā notiek arī ielas ēdienu festivāls "Kumoss no Centrālās un Austrumeiropas". Latvijas stendā ēdienu gatavo restorāna "36.līnija" pavāri un ķīnieši var nobaudīt gan dažāda veida Latvijai raksturīgas uzkodas, gan auksto biešu zupu.

"Es domāju, ka mūsu piedāvātais ēdiens viņiem ir pilnīga eksotika. Nezinu, cik daudzi no viņiem pat zina, kur mēs atrodamies. Taču garša ir tas, kas mūs vieno," atzina restorāna "36.līnija" šefpavārs Lauris Aleksejevs.

Papildus interesi par Latvijas ēdienu stendu rada arī tas, ka tajā ēdienu gatavo nevis vietējie, kā daudzu citu Centrālās un Austrumeiropas valstu stendos, bet gan Latvijas pavāri. Tādēļ daudzi grib ne tikai pagaršot ēdienu, bet ar pavāriem arī nofotografēties.

Lielu interesi Ķīnā ir radījusi arī Lielvārdes josta. Tās aušanas tehniku un pašu jostu gan uzņēmumu produktu izstādē, gan Ninbo kultūras centrā visu šo nedēļu demonstrēja pārstāves no Andreja Pumpura Lielvārdes muzeja.

"Protams, ka lielai daļai interese ir virspusēja, bet ļoti daudzi vēlas jostā atrast arī savu zīmi un uzzināt, ko tā nozīmē," stāstīja muzeja galvenā speciāliste Irēna Arāja.

"Mēs pat negaidījām, ka interese būs tik liela. Piedalīšanās izstādē viennozīmīgi ir ar lielu plusa zīmi. Turklāt tas ļauj celt mūsu pašapziņu un saprast, ka mūsu tradīcijas ir interesantas arī citiem," sacīja Arāja. Viņa piebilda, ka Lielvārdes muzejs pat nebija gatavs tam, ka tik daudzi pašas jostas vai austās grāmatzīmes ar Lielvārdes jostas rakstiem vēlēsies iegādāties.

Jau vēstīts, ka visu šo nedēļu Ķīnas ostas pilsētā Ninbo notiek Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu jeb tā saucamā formāta 16+1 forums. Tā ietvaros notika trešā Ķīnas-Centrālās un Austrumeiropas valstu ministru konference un ceturtā Ķīnas-Centrālās un Austrumeiropas valstu pārstāvju sanāksme.

Tāpat Ninbo notiek investīciju un tirdzniecības izstāde un Latvijai šajā izstādē šogad ir piešķirts goda valsts statuss visa gada garumā. Latviju izstādē pārstāv 13 uzņēmumi, tai skaitā "Banga", "Lāči", "Stenders", "Ilgezeem", "Milzu!" un citi.