Piens kļūs dārgāks

Tā kā kopš pagājušā gada jūlija piena iepirkuma cena ir pieaugusi par aptuveni 50 procentiem, visticamāk, drīzumā piena produkti veikalos maksās dārgāk.

"Izskatās, ka tuvākajā laikā Latvijas iedzīvotājiem jārēķinās ar to, ka par piena produktiem būs jāmaksā vairāk. Par to liecina gan būtisks piena iepirkuma cenu kāpums Latvijā, gan arī piena produktu cenu kāpums starptautiskajos tirgos," uzskata Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe.

Gan Rīgas piena kombināts (RPK), gan Valmieras piens apstiprināja LTVC prognozes par iespējamo cenu kāpumu. "Šobrīd notiek sarunas ar veikalu tīkliem," Neatkarīgajai atklāja RPK sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēvičva. Līdz šim uzņēmums piena iepirkuma cenas kāpumu ir kompensējis, lai nepaaugstinātu piena produktu cenu, taču to nevar darīt bezgalīgi.

"Tā kā izejvielas piegādātāji ir cēluši piena iepirkuma cenas, gatavo produktu cenu kāpums ir neizbēgams. Valmieras piens visiem produktiem cenas nepaaugstinās, tas skars atsevišķas produktu grupas, sekojot situācijai tirgū. Kopumā cenu kāpums būs robežās no 5 līdz 10%. Jāatzīmē gan, ka, salīdzinot ar ievērojamo cenu samazinājumu, ko nācās veikt pērn, patlaban tās joprojām ir par 7% zemākas. Savukārt samaksa piena piegādātājiem šobrīd ir par aptuveni 43% augstāka nekā pērn šajā laikā," Neatkarīgajai skaidroja Valmieras piena valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.