Steidzīgi tiks iztērēts miljons eiro, lai par Latvijas šokolādi un kūkām klāstītu ASV
 
©Mārtiņš Zilgalvis/ F64 Photo Agency

Lai ASV informētu par Latvijas šokolādi un kūkām, Īrijas Latvijas tirdzniecības kamera no ES fondu finansējuma ieguvusi miljons eiro, ziņo LTV raidījums De facto.

Viena no Eiropas aģentūrām šogad atvēlēja 85,5 miljonus eiro mērķim veicināt lauksaimniecības nozares konkurētspēju, rezultātā izsludinot konkursu.

Pie vairāk nekā miljona eiro ticis arī Īrijas - Latvijas Tirdzniecības kameras iesniegtais projekts no Latvijas. Projekts gan iesniegts bez konsultācijām ar vietējiem nozares uzņēmumiem.

Iegūto miljonu nolemts ieguldīt, lai Ziemeļamerikas tirgos informētu par Latvijā tapušajiem gardumiem - šokolādi, kūkām, cepumiem u.t.t. Šim mērķim nodrošināta dalība izstādēs, izveidota mājaslapa un nodrukāti 24 000 bukletu...

''Viņa tiks iztērēta tā, kā būs plānots. Jo produkts ir mērķis. Un kāpēc arī tika rakstīts šis projekts - lai Latvijas pārtikas ražotājiem, šajā gadījumā saldumu, palielinātu eksporta iespējas uz trešajām pasaules valstīm,'' skaidro Īrijas Latvijas Tirdzniecības kameras valdes priekšsēdētāja Ilze Krēsliņa, kura uzvaru konkursā dēvē par ''dāvanu Latvijai dzimšanas dienā''.

Arī pēc uzvaras konkursā viņi neesot runājuši ar saldumu ražotājiem par izstāžu apmeklēšanu un eksporta virzieniem. Pat vairāk - ''Fazer'' un valsts lielākais saldumu ražotājs ''Orkla Confectionery&Snacks Latvija'', zem kura ir ''Laima'', ''Selga'' un ''Staburadze'', pirmoreiz par projektu uzzināja vien runājot ar raidījumu.

Projekta realizētāja atrašanai biedrība arī atvēlējusi teju rekordīsu laiku - iepirkuma konkursa, kurš izsludināts novembra beigās, piedāvājums izsniegts vien uz divām nedēļām. Eksperti šo faktu dēvē par neadekvātu, bet Krēsliņa tajā problēmas neskatot...