Apdrošinātāji atlīdzībās par Īslandes vulkāna paralizēto gaisa satiksmi izmaksās vairākus tūkstošus

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības sākušas izmaksāt atlīdzības saviem klientiem, kuri Īslandes vulkāna Eijafjadlajegidla izvirduma pelnu mākoņa radīto gaisa satiksmes traucējumu rezultātā bijuši spiesti mainīt savus ceļojumu plānus.

Kā liecina biznesa portāla "Nozare.lv" veiktā lielāko apdrošinātāju aptauja, lai gan klasiski šādi gadījumi tiek uzskatīti par dabas katastrofu, tomēr daļa apdrošināšanas sabiedrību nolēmusi atlīdzības izmaksāt vai atjaunot iepriekš izsniegtās ceļojumu polises. Saņemto atlīdzību skaits pārsniedzis 100 un joprojām turpina pieaugt, bet atlīdzībās tiks izmaksāti vairāki tūkstoši latu.

"Ergo Latvija" pagaidām saņēmusi 11 iesniegumus par zaudējumu segšanu un saskaņā ar uzņēmuma veiktajiem aprēķiniem izmaksājamo atlīdzību summa par pieteiktajām klientu atlīdzībām ir ap 7112 eiro (4998 lati), taču pieteikumi joprojām vēl tiek iesniegti un izskatīti, jo vulkāna darbība nav apstājusies un ik pa brīdim ir ziņas par jauniem atceltiem lidojumiem, informēja "Ergo Latvija" pārstāve Lilita Čudare.

Čudare skaidroja, ka katrs pieteiktais zaudējumu atlīdzības gadījums tiek vērtēts individuāli, izvērtējot, kādi papildus riski ir apdrošināti, piemēram - lidojuma aizkavēšanās, ceļojuma atcelšana.

Savukārt "If P&C Insurance" ("If") patlaban saņemti 14 atlīdzību pieteikumi. No pieteiktajiem atlīdzību gadījumiem trīs lietās jau veiktas atlīdzību izmaksas par vidējo summu 250 lati, stāstīja "If" Pārdošanas daļas vadītāja Dace Ivaska. Viņa uzsvēra, ka pagaidām lielai daļai pieteikto atlīdzību nevar aprēķināt klientiem kompensējamo summu apmērus, jo aviokompānijas vēl nav viņiem izmaksājušas kompensācijas un tāpēc daļa klientu arī nav mums iesnieguši savus atlīdzības pieteikumus. Kā stāstot "If" klienti, ir aviokompānijas, kuras to solījušas izdarīt viena, divu un pat sešu mēnešu laikā.

"Tāpat pašlaik grūti atbildēt vai izmaksas tiks veiktas visos gadījumos, jo katrs atlīdzības pieteikums tiek izvērtēts individuāli," sacīja Ivaska. "If" saviem klientiem līdz šim apmaksājusi viesnīcas izmantošanu, kā arī starpību summai, ko veido aviokompānijas kompensētā biļetes iegādes cena un summa, kādu klients iztērējis atpakaļceļam uz mājām Latvijā.

"Swedbank apdrošināšanas" valdes loceklis Baltijas valstīs Pēters Kabuns sacīja, ka patlaban uzņēmums jau izmaksājis atlīdzības 11 klientiem, bet joprojām saņemam daudz telefonisko pieteikumu par gadījumiem, kuros klienti vēl nav atgriezušies no ceļojumiem vai arī vēl nav iesnieguši dokumentus (čekus), ko apmaksāt.

"Swedbank apdrošināšana" atlīdzību izmaksā visos gadījumos, kad polise ir bijusi spēkā un ceļojumu pārtraukšanas risks ir bijis apdrošināts. Ja ir noticis apdrošināšanas gadījums, kā dēļ ceļojums pagarinās, tad polise automātiski pagarinoties bez maksas.

Arī "BTA" saņēmusi vairākus klientu pieteikumus par atlīdzības izmaksu vulkāna izvirduma dēļ - gan Latvijā, gan Igaunijā. Pieteikumu skaits turpina pieaugt, jo vulkāns turpina darboties, tikai tagad cilvēku reakcija ir mierīgāka, jo ir vairāk informācijas par iespējām rīkoties, sacīja "BTA" valdes locekle un viceprezidente Jeļena Alfejeva.

Viņa apliecināja, ka "BTA" izskata iesniegtos atlīdzības pieteikumus ar mērķi kompensēt saviem klientiem zaudējumus atcelta vai nokavēta avio lidojuma dēļ. "Kompensējam visus pamatotos izdevumus klientiem, kuriem tika apdrošināti ar pārlidojumiem saistīties riski. Diemžēl ne visi ceļojumu apdrošināšanu veikušie klienti izvēlās minimālās apdrošināšanas paketes paplašinājumus, tai skaitā ar pārlidojumu saistītos riskus," skaidroja Alfejeva, norādot, ka izdevumiem ir jābūt sapratīgiem, lai varētu pretendēt uz to kompensāciju.

Savukārt "Seesam Latvia" jau līdz 6.maijam bija saņēmusi vairāk nekā 70 pieteikumus par ceļojumu zaudējumiem, kas radušies Īslandes vulkāna Eijafjadlajegidla izvirduma radīto seku dēļ saistībā ar avioreisu atcelšanu. Kopējā līdz šim pieteikto prasību summa ir 7200 eiro (5060 latu), informēja "Seesam Latvia" Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas direktore Dace Gertnere.

"Lai arī situācija Eiropas gaisa telpā ir normalizējusies, apdrošināšanas eksperti prognozē, ka tuvākajā laikā kopējais iesniegto atlīdzību prasību pieteikumu skaits vēl varētu pieaugt, jo vulkāns periodiski aktivizējas," norāda Gertnere.

"Gjensidige Baltic" saņēmusi nedaudz mazāk nekā desmit pieteikumus atlīdzību izmaksai par Īslandes vulkāna izvirduma radītajiem zaudējumiem. Taču, tā kā šis notikums ir dabas katastrofa, tad šādā gadījumā atlīdzības "Gjensidige Baltic" neizmaksās, bet piedāvā polises atjaunot bez maksas, akcentēja kompānijas Personu apdrošināšanas nodaļas vadītāja Sandra Pietkēviča:

Kā norādīja "Balvas" vecākais speciālists Andrejs Andrianovs, tad, ņemot vērā "Balvas" apdrošināšanas piedāvājuma specifiku braucieniem uz ārzemēm, pagaidām atlīdzību pieteikumi saistībā ar Īslandes vulkāna izvirdumu nav saņemti.

Jau ziņots, ka 15.aprīlī Īslandē izvirda vulkāns Eijafjadlajegidla, kas paralizēja Eiropas aviosatiksmi un radīja sabiedrības bažas par pelnu kaitīgo ietekmi uz vidi. Vulkāniskie pelni, kas var nopietni bojāt reaktīvos dzinējus, joprojām rada mazāka apmēra satiksmes traucējumus noteiktās Eiropas daļās.