Ventspilī parakstīs līgumus par ES Kohēzijas fonda līdzfinansēto ostas projektu īstenošanu

Šodien Ventspilī norisināsies LR Satiksmes ministra Kaspara Gerharda vadītā ministrijas vizīte. Tās ietvaros Satiksmes ministrija ar Ventspils brīvostas pārvaldi parakstīs līgumus par triju Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu realizāciju Ventspils ostā – „Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība”, „Pievadceļi Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām” un „Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība” .

Līgumu parakstīšana notiks plkst. 16:30 Ventspils brīvostas pārvaldes zālē (Jāņa ielā 19). Tos parakstīs Satiksmes ministrijas Investīciju departamenta direktore Ilze Aleksandroviča un Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis. Pasākumā piedalīsies arī Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Informācija par projektiem

Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība

Ventspils brīvostas teritorijā ir paredzēts uzcelt sauskravu termināli un izveidot infrastruktūru, lai varētu piegādāt, novietot un iekraut kuģos ģenerālkravas, birstošās kravas, būvmateriālus utt.

Projekta vispārējais mērķis ir nodrošināt Ventspils brīvostas teritorijas kompleksa ilgtermiņa attīstību, saglabājot un paplašinot ostas kravu apgrozījumu.

Projekta ietvaros ir paredzēts izbūvēt:

 piestātni ar krasta stiprinājumu;

 termināļa inženiertīklus;

 dzelzceļa pievedceļus, kā arī lokomotīves manevrēšanas ceļu ārpus termināļa;

 kraujlaukumu;

 termināļa iekšējos ceļus un pievadceļu.

Projektu plānots realizēt laika posmā no 2010. gada 1.oktobra līdz 2011. gada 31. decembrim.

Pievadceļi Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām

Projekta mērķis ir nodrošināt pievadceļu sabalansētu attīstību Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām, paaugstinot kravu pārvadājumu efektivitāti, kas veicinās Ventspils ostas kapacitātes un konkurētspējas paaugstināšanos.

Projekts sniegs šādus ieguvumus:

1) uzlabos Ventspils ostas konkurētspēju;

2) palielinās pārvadājumu novirzīšanu no autoceļiem uz jūru, kas sniegs pozitīvu ietekmi gan uz vidi, gan sabiedrību, jo samazināsies sastrēgumu apjoms, trokšņi, piesārņojums un ceļu satiksmes negadījumi kravas autotransporta kustības rezultātā;

3) nodrošinās Eiropas standartiem atbilstošas nestspējas un ielu tehnisko parametru ievērošanu;

4) atrisinot problēmas kravu pievešanai un aizvešanai ar autotransportu no brīvostas teritorijas, tiks palielināta ostas pārkraušanas jauda, ļaujot pilnvērtīgi izmantot piestātnes un kravas laukumus visā ostas akvatorijā;

5) samazinās avārijas risku līmeni, kas saistīts ar bīstamo kravu transportlīdzekļu kustību/ pārvadājumiem un uzlabos transporta kustības maršrutus;

6) uzlabos avārijas dienesta piekļuvi ostas termināļiem un industriālajām zonām.

Veicot Ventspils pilsētas publiskās infrastruktūras uzlabojumus, vienlaikus ieguvēji būs Ventspils pilsētā dzīvojošie un strādājošie iedzīvotāji, pilsētas viesi, publiskā un privātā sektora pārstāvji, kuriem būs kvalitatīvāka, efektīvāka un drošāka pieejamība pakalpojumiem un precēm, kas savukārt veicinās tautsaimniecības izaugsmi, dzīves vietas pievilcības un cilvēku dzīves kvalitātes paaugstināšanos.

Projekta ietvaros plānots realizēt būvniecību 27 objektos laika posmā no 2010. gada 20.maija līdz 2014. gada 31. decembrim.

Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība

Projekta vispārējais mērķis ir nodrošināt Ventspils brīvostas teritorijas kompleksa ilgtermiņa attīstību, saglabājot un paplašinot ostas kravu apgrozījumu. Projekta specifiskais mērķis ir konkurētspējas veicināšana.

Lai sasniegtu nospraustos mērķus, projekta ietvaros ir paredzēts:

1. Palielināt lejamkravu caurlaides spēju un dot iespējas apkalpot lielākas kravnesības kuģus (dziļūdens piestātnes Nr. 35 izbūve);

2. Palielināt augstākas vērtības kravu (ģenerālkravu) caurlaides spēju (piestātnes Nr. 12 ar kraujlaukumu izbūve);

3. Paaugstināt navigācijas drošību iekšējā ostas akvatorijā (kuģošanas kanāla krasta nostiprinājuma izbūve);

4. Nodrošināt piekļuvi kuģiem ar kravnesību (BT) 25 000 t piestātnēm Ventas grīvā (kanāla padziļināšana no 8 m līdz 12,5 m).

Projektu plānots realizēt laika posmā no 2010. gada 1.jūlija līdz 2012. gada 31. decembrim.

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais