Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šodien aiz slēgtām durvīm informējis valdību par investora piesaistes procesu Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic".
Ministrs aģentūrai LETA pēc valdības sēdes pauda, ka investora piesaistes process joprojām turpinās.
Politiķis apgalvoja, ka pagaidām nekādu jaunumu, par kuriem Ministru kabinetam būtu jāpieņem lēmums, vēl nav. Šī bijusi kārtējā atskaite valdībai par investora piesaisti.
Kā ziņots, Augulis 18.jūlijā paziņoja, ka tuvākajā laikā vairāki potenciāli investori varētu sākt "airBaltic" padziļināto izpēti (due diligence). Ieguldītāja piesaistes procesā kopumā uzrunāti vairāk nekā 40 potenciālo ieguldītāju no visas pasaules.
Kaspars Krafts/F64 Photo Agency
"airBaltic" biznesa plānā "Horizon 2021" ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, lai pilnībā nodrošinātu lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpinātu uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Uzņēmums apliecinājis, ka negrasās vērsties pie valsts, lai prasītu veiktu papildu ieguldījumu.
Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi līdz 2017.gada beigām atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru. Potenciālo ieguldītāju meklē starptautiskais finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldības uzņēmums "Lazard Freres".
Investora piesaistē valdībai ir trīs uzstādījumi - valstij jāsaglabā 50% plus vienu akciju kompānijā, lidostai "Rīga" arī turpmāk jābūt aviokompānijas bāzes lidostai un maršrutu tīkls jāsaglabā vismaz pašreizējā apmērā.
Kaspars Krafts/F64 Photo Agency
Tāpat vēstīts, ka pērn maijā tika pabeigta "airBaltic" pamatkapitāla palielināšana, tam sasniedzot 256,473 miljonus eiro. Atbilstoši Latvijas valdības un Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa parakstītajam līgumam viņš pērn marta beigās "airBaltic" ieguldīja apmēram 52 miljonus eiro, savukārt valsts investēja 80 miljonus eiro, "airBaltic" kapitalizējot Valsts kases aizdevumu.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% "airBaltic" akciju, bet investoram "Aircraft Leasing 1", kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. "Aircraft Leasing 1" īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija "IALH LIMITED".
Savukārt šogad aprīlī par "airBaltic" pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma "Aircraft Leasing 1".