Valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) rīkotā tranzīta uzņēmumu vadītāju un ekspertu ikgadējā konference par nozares nākotni šogad notika ar nosaukumu Globālās transporta kustības izaicinājumi.
Konferencē šogad bija sapulcējušies ap četri simti dalībnieku no 35 valstīm. Tās rīkotāji atzīmēja, ka transports un loģistika tieši patlaban piedzīvo visstraujākās pārmaiņas, bet tās nebūt ne automātiski nozīmē uzlabojumus un panākumus. Šo trauksmaino akcentu apliecināja vārda «izaicinājumi» likšana tajā vietā, kur pagājušā gada konferences nosaukumā atradās vārds «vīzija». Latvijas tranzīta uzņēmumu izaicinājums ir Krievijas kravu aizvietošana ar kravām gan no, gan uz Latvijai tālākām Āzijas valstīm.
Izmaiņas kopš pagājušā gada bija arī tādas, ka laiku konferences atklāšanai klātienē nebija spējis izbrīvēt Ministru prezidents Māris Kučinskis. Konferences atklāšanā tika nolasīti gan viņa, gan Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa apsveikumi un veiksmes vēlējumi. Klātienē uzstājās Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis un LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
Tālāk sekoja diskusijas par to, kā norises pasaulē - politikā, ekonomikā, zinātnē un sabiedrībā - ietekmē transporta nozari un kā tās izmantot nozares attīstības labā. Diskusijas koncentrējās uz Latvijas lomu pasaules loģistikas attīstībā, par ko runāja Duisburgas ostas, DHL Global Forwarding un Indijas Kravu pārvadātāju asociāciju federācijas vadošie darbinieki.
http://news.lv/Neatkariga_Rita_Avize_Latvijai/2017/09/15/dzelzcels-pienem-izaicinajumus