Cenas aug! Latvijā gada inflācija jūnijā - otra lielākā ES

© Kaspars Krafts, F64 Photo Agency

Latvijā - tāpat kā Igaunijā - šā gada jūnijā, salīdzinot ar sesto mēnesi pērn, inflācijas rādītājs sasniedza 3,1%, kas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu vidū bija otrs lielākais aiz Lietuvas, kur gada izteiksmē patēriņa cenas augušas par 3,5%, liecina pirmdien publiskotie ES statistikas biroja "Eurostat" dati.

Kopumā gada inflācija jūnijā reģistrēta 26 ES dalībvalstīs, bet Īrijā patēriņa cenas bijušas par 0,6% mazākas nekā pirms gada. Dati par Lielbritāniju nav pieejami.

Zemākais gada inflācijas rādītājs pagājušajā mēnesī bijis Dānijā (+0,4%), Rumānijā (+0,7%), kā arī Francijā (+0,8%).

ES gada inflācija jūnijā bija 1,4% pretstatā 1,6% maijā. Eirozonā patēriņa cenas jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, pieaugušas par 1,3% pretstatā 1,4% maijā. 2016.gada jūnijā gan ES, gan eirozonā patēriņa cenas gada izteiksmē palielinājās par 0,1%.

Savukārt salīdzinājumā ar maiju jūnijā gan ES, gan eirozonā patēriņa cenas saglabājas stabilas.

leta.lv/Eurostat

Latvijā - tāpat kā Horvātijā - patēriņa cenas mēneša salīdzinājumā jūnijā pieauga par 0,4%. Lielāka mēneša inflācija bijusi vien Grieķijā (0,7%) un Maltā (1%). Lietuvā - tāpat kā Vācijā - jūnijā salīdzinājumā ar maiju patēriņa cenas augušas par 0,2%, bet Igaunijā - tāpat kā Īrijā, Spānijā, Ungārijā un Zviedrijā - bijusi 0,1% mēneša inflācija.

Kopumā jūnijā mēneša inflācija bijusi 12 ES dalībvalstīs, Čehijā, Francijā, Luksemburgā, Slovākijā un Somijā patēriņa cenas saglabājās maija līmenī, bet pārējās desmit ES dalībvalstīs, par kurām pieejami dati, reģistrēta mēneša deflācija. Lielākais patēriņa cenu kritums jūnijā salīdzinājumā ar maiju bijis Portugālē (-0,5%).

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais