Vēlies iegādāties suni? Lietas, kas noteikti jāievēro

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Ne velti mēdz teikt, ka tieši suns ir cilvēka labākais draugs - tas, luncinot asti, sagaida mūs mājās pēc garas darba dienas, nododas bezbēdīgām rotaļām prieka brīžos un nereti sēž mums līdzās, kad jūtamies skumji.

Iegādājoties suni, ir ļoti būtiski gan apsvērt savus ikdienas paradumus, gan izvērtēt izvēlētā suņa šķirnes īpatnības. Lai mājdzīvnieks kļūtu par ģimenes prieka avotu, nevis apgrūtinājumu, Latvijas Kinoloģiskās federācijas (LKF) prezidente Vija Klučniece rekomendē rūpīgi izvērtēt ikkatru no punktiem:

1. Alerģija. Noskaidrojiet, vai kādam no jūsu ģimenes locekļiem nav alerģija pret suņa vilnu. Ieteicams apmeklēt paziņas, kuriem ir suns, un uzturēties šajā mājā vismaz stundu;

2. Dzīvnieka raksturs. Iepazīstieties ar izvēlētās šķirnes raksturojumu;

3. Apdomība. Nekad neiegādājieties suni spontāni - suņa iegādei jābūt pārdomātam lēmumam;

4. Iepazīšanās klātienē. Apskatiet izvēlēto šķirni ne tikai fotoattēlos, bet arī dabā, pavērojiet šo suņu uzvedību. Varat apmeklēt suņu audzētavas vai apskatīt tos suņu izstādē;

5. Šķirnei raksturīgas īpatnības. Noskaidrojiet šķirnes plusus un mīnusus. Piemēram, siekalošanās vai citas šķirnei raksturīgas īpatnības;

6. Veselības pārbaudes. Pārliecinieties, ka suņa vecākiem ir veiktas veselības pārbaudes un tie ir veseli (informāciju par katrai šķirnei veicamajām pārbaudēm iespējams noskaidrot gan internetā, gan LKF);

7. Atbilstošs kucēna vecums. Neiegādājieties kucēnu, kas jaunāks par astoņām nedēļām;

8. Veterinārā pase un vakcinācijas. Pieprasiet audzētājam Eiropas veterināro pasi savam kucēnam (ar identifikāciju - mikročipu) un vakcināciju atbilstoši vecumam;

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.