Sarūk no jauna reģistrēto mājražotāju skaits

© F64

Pagājušajā gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu Latvijā par 26% sarucis no jauna reģistrēto mājražotāju skaits, kas ir likumsakarīgi, ņemot vērā mājražotāju lielo kopējo skaitu, informē Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrā (LLKC).

Pēc LLKC datiem, pagājušajā gadā Latvijā no jauna reģistrēti 74 mājražotāji, kas ir par 26 mazāk nekā gadu iepriekš, kad no jauna reģistrēja 100 mājražotāju.

Centrā atzīmēja, ka šogad un turpmāk LLKC plāno lielāku uzsvaru likt uz atbalstu jau esošajiem mājražotājiem, lai nodrošinātu viņu ilgtspēju. Šogad sākta mājražotāju apvienošana interešu grupās, sniedzot grupu konsultācijas par tēmām, kas varētu veicināt dalībnieku attīstību, piemēram, iepakojums, mārketings, uzturvērtības aprēķināšana un kopdarbība.

Līdzīgi kā pagājušajā gadā, arī šogad LLKC organizēs mājražotāju dalību starptautiskās pārtikas izstādes "Riga Food 2017" reģionālajos stendos.

LLKC reģionālajos stendos aicina piedalīties tādus ražotājus, kuri produkciju ražo nelielos apmēros mājas apstākļos, kas ir viens no kritērijiem pretendentu dalībai izstādē. Priekšroka tiks dota ražotājiem, kas izstādē plāno piedalīties visas četras dienas vai vairākiem ražotājiem, kas konkrēto vietu stendā spēj aizpildīt visas dienas ar līdzīgu produkciju, savstarpēji par to vienojoties.

LLKC darbojas kopš 1991.gada un ir lielākais lauku konsultāciju sniedzējs Latvijas teritorijā. Tā pastāvēšanas mērķis ir veicināt lauku attīstību, paaugstinot lauku uzņēmēju profesionālās un ekonomiskās zināšanas, nodrošināt konsultāciju un mācību organizāciju visos Latvijas novados, paaugstināt lauku iedzīvotāju konkurētspēju Eiropas Savienībā un organizēt Zemkopības ministrijas padotībā esošajās iestādēs strādājošo darbinieku tālākizglītību.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais