Banku sektors Latvijā turpina augt - janvāra peļņa teju 33 miljoni eiro

© Dmitrijs Suļžics, F64 Photo Agency

2017. gada janvārī banku sektors darbojās ar peļņu 32.9 miljoni eiro apmērā, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK).

FKTK) ir sagatavojusi operatīvo informāciju par Latvijas banku darbības rezultātiem 2017. gada janvārī.

Banku sektors kopumā 2017. gada pirmajā mēnesī darbojās ar peļņu 32.9 milj. eiro apmērā. Šajā periodā ar peļņu darbojās 14 Latvijas bankas un četras ārvalstu banku filiāles (to tirgus daļa kopējos banku sektora aktīvos 95.5%).

Sezonalitāte iezīmēja noguldījumu atlikuma samazinājumu gada sākumā, kopējo piesaistīto noguldījumu atlikums mēneša laikā saruka par 1.1% jeb 238.3 milj. eiro, janvāra beigās sasniedzot 21.1 miljrd. eiro. Samazinājās gan iekšzemes uzņēmumu un mājsaimniecību noguldījumi (attiecīgi par 2.9% jeb 121.4 milj. eiro un 0.7% jeb 38.4 milj. eiro), gan arī ārvalstu klientu noguldījumu apmērs (par 0.8% jeb 70.3 milj. eiro).

Kopējā kredītportfeļa atlikums janvārī saglabājās gandrīz nemainīgs. Iekšzemes uzņēmumu kredītu apjoms mēneša laikā pieauga par 0.4% jeb 31 milj. eiro, kamēr iekšzemes mājsaimniecību kredītportfelis saruka par 0.1% jeb 4 milj. eiro. Samazinājās arī ārvalstu klientiem izsniegto kredītu apmērs (par 1.3% jeb 31 milj. eiro).

Ar Latvijas banku bilances pārskatu kopsavilkumu par 2017. gada janvāri ir iespējams iepazīties FKTK mājas lapā www.fktk.lv sadaļā Statistika/Kredītiestādes/.

Ekonomika

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais