LNSO valdes locekle: Cilvēki nevar atļauties biļetes uz klasiskās mūzikas koncertiem

© Jānis Vecbrālis/ f64 photo agency

Latvijā klasiskās mūzikas koncertiem ir Rietumeiropas līmeņa cenas, taču iedzīvotāju pirktspēja nav Rietumeiropai atbilstoša, norāda Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra (LNSO) valdes locekle Indra Lūkina.

Viņa pastāstīja, ka LNSO koncertu cenas vidēji ir tādā pašā līmenī kā cenas uz Parīzes filharmonijas koncertiem, kaut arī Francijas ienākumu līmenis ir ievērojami lielāks nekā Latvijā. Latvijā ir ļoti daudz fantastisku un ekskluzīvu koncertu, taču cenas ir augstas, un tā esot problēma.

Kamēr februāra sākumā LNSO piedalījās Francijas festivālā "Trakās dienas Nantē", viņa novērojusi, ka uz koncertiem ir ārkārtīgi liels cilvēku pieplūdums, un tas esot saistīts ar to, ka festivāla koncertu cenas ir cilvēkiem pieejamas. Tomēr, lai cenas būtu pieejamas, jābūt lielam finansiālam atbalstam no valsts, piebilda Lūkina.

Viņa norādīja, ka Francijas veiksmes stāsts ir kultūrpolitika, kas ļauj atbalstīt koncertus. "Francijā pieejamība ir nodrošināta ārkārtīgi labā līmenī, un tiek ļoti daudz darīts, lai tieši biļešu cenas ir tās, kas cilvēkus mudina iet uz koncertiem," teica Lūkina.

LNSO vēlas, lai Latvijā cilvēku pieplūdums uz klasiskās mūzikas koncertiem būtu liels un lai koncerti būtu sasniedzami, taču sabalansēt koncertu cenas ar iedzīvotāju pirktspēju ir grūti - tā esot samilzusi problēma. "Turklāt, ja citas lietas kļūst dārgākas, piemēram, pārtika, tad cilvēkam mazāk paliek naudas tam, kas tomēr ir izklaide," skaidroja LNSO valdes locekle.

Vienlaikus Lūkina augstu vērtē Latvijas simtgades programmu, kas rada dažādus pasākumus pieejamākus iedzīvotājiem, taču "problēmas ir bāzē" un nepieciešama ilgtermiņa stratēģija, kā šo situāciju risināt.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais