VID mēģinās uzlabot savu reputāciju

© F64

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) trīs galvenās darbības prioritātes šogad būs atbildības celšana, komunikācijas uzlabošana un VID komandas stiprināšana, šodien žurnālistiem sacīja VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule.

“Pagājušā gada notikumi atstājuši paliekošu iespaidu uz VID reputāciju, uz to, kā VID vērtē sabiedrība un klienti. Pērn klientu uzticība VID ir samazinājusies - ja līdz tam VID ticēja aptuveni 50% Latvijas iedzīvotāju, tad pērn tikai 33%," atsaucoties uz SKDS aptauju par iedzīvotāju uzticību VID, sacīja Cīrule.

VID ģenerāldirektore atzina, ka vēl ir daudz darāma, lai lauztu priekšstatu par to, ka VID ir ne tā draudzīgākā valsts iestāde.

“Viena no galvenajām lietām ir atbildība. VID lēmumi atstāj lielu iespaidu uz klienta biznesu, turpmāko nākotni. Ar vienu lēmumu var apturēt visu klienta uzņēmējdarbību, tāpēc pret lēmumiem jāattiecas ļoti atbildīgi. Ir kvalitatīvi jāapkalpo klienti, jāievēro termiņi, jāpieņem profesionāli lēmumi,” skaidroja Cīrule.

Viņa uzsvēra, ka otra lieta ir komunikācija. Klienti VID uztver kā vienu veselumu un nešķiro, ar kuras pārvaldes darbinieku runā. "Tas mums būs jāizprot un jābūvē sava komunikācija tā, lai klients to varētu izprast un rīkoties tā, kā VID viņam ir ieteicis. Pagaidām vēl bieži vien garās VID vēstules ietver tik sarežģītus formulējumus, ka klients tos nespēj saprast," sacīja Cīrule.

"Trešā lieta ir komanda. Pašreizējie VID vadītāji ir ļoti profesionāli un motivēti, gatavi darīt visu, lai klients mūs uztvertu savādāk un atjaunotos uzticība sabiedrībā,” piebilda Cīrule.

Viņa norādīja, ka VID lielākais mērķis ir kļūt par klientiem draudzīgāko valsts iestādi Latvijā un to varēs sasniegt, ja VID darbinieki spēs mobilizēt visus savus resursus, lai šo mērķi sasniegtu un visi vienā komandā strādās vienā virzienā.

Cīrule norādīja, ka visi klienti būtu iedalāmi divās lielās grupās. Nodokļus maksāt gribošos klientus VID vispirms konsultēs, dos padomus, palīdzēs šādam uzņēmējam vienkāršot nodokļu nomaksu, izmantojot modernās tehnoloģijas.

"Savukārt tas klientu segments, kas darbojas pelēkajā zonā - ar šiem klientiem strādāsim ļoti stingri. Galvenais būs PVN shēmu un aplokšņu algu apkarošana," piebilda Cīrule.