Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtās atbildes uz nodokļu maksātāju jautājumiem bieži vien ir pārāk sarežģītas, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" atzina VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule.
Viņa norādīja, ka no uzņēmējiem bieži dzirdamas sūdzības par neorientēšanos nodokļu jomā, tādēļ VID jābūt ļoti pretimnākošam. "Būtībā kā tādai auklītei, kas izauklē to mazo uzņēmumu līdz kārtīgam nodokļu maksātājam," teica Cīrule.
Pēc viņas teiktā, nodokļu auditu skaits uzņēmumos ir salīdzinoši neliels, jo biežāk VID orientējās uz konsultāciju sniegšanu un tematisko pārbaužu veikšanu.
Tāpat ir jāstrādā pie tā, lai VID komunikācija ar klientu kļūtu vienkāršāka. "Jāsaka, ka es pati bieži vien nesaprotu tās vēstules, ko VID darbinieki klientiem raksta," atzinās Cīrule, norādot, ka atbildes ir pārāk garas un sarežģītas.
Viņa piebilda, ka šo jautājumu pārrunājusi ar Igaunijas kolēģiem, kuriem šāda projekta īstenošana prasīja 2-2,5 gadus.
Cīrule VID ģenerāldirektora amatā strādā kopš 2016.gada 14.novembra.