Latvijas sabiedrība pastiprināti jāinformē par autoceļu uzturēšanas darbiem un to kvalitāti, šodien tikšanās laikā ar AS ''Latvijas Autoceļu uzturētājs'' (LAU) valdes priekšsēdētāju Vladimiru Kononovu un padomes priekšsēdētāju Uldi Reimani sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Amatpersonas tikšanās laikā pārrunāja pērn paveikto, kā arī šogad plānoto. Ministrs īpašu uzmanību pievērsa uzņēmuma gatavībai gaidāmajiem pavasara darbiem, lai laikus, operatīvi un labā kvalitātē notiktu ziemas laikapstākļu ietekmē radušos bedru un plaisu uz ceļiem remontdarbi.
Satiksmes ministrijā (SM) aģentūrai LETA pavēstīja, ka kopumā ministrs tikšanās laikā LAU darbu novērtēja kā intensīvu un mērķtiecīgi vērstu uz attīstību, par ko liecina arī situācijas uzlabošanās pēdējo gadu laikā. Vienlaikus joprojām pastāv izaicinājumi, tostarp laikapstākļu radīto bojājumu uz ceļiem savlaicīga un kvalitatīva novēršana, kā arī sarežģītās situācijas uz grants ceļiem risināšana.
Augulis īpaši akcentēja nepieciešamību stiprināt komunikāciju ar sabiedrību par uzņēmuma ikdienas aktīvo darbu, īpaši ziemas sezonā, lai ikviens autovadītājs būtu informēts par ceļu stāvokli savā novadā un gūtu pārliecību par LAU darba kvalitāti visas diennakts garumā. Tāpat jānodrošina kvalitatīva informācija par citiem uzturēšanas darbiem, tai skaitā ceļu zīmju aktualizēšanu, sabiedriskā transporta pieturvietu apsaimniekošanu, ceļmalu stāvokli u.c., ar ko ikdienā saskaras liela daļa iedzīvotāju.
Savukārt Reimanis tikšanās laikā informēja, ka LAU jau sācis darbu minēto jautājumu risināšanā un patlaban strādā pie tehniskajiem risinājumiem, lai vēl šajā ziemas sezonā sagatavotu interaktīvo karti, kurā ceļu lietotāji varēs redzēt, kur konkrētajā brīdī strādā ceļu uzturētāji. Tāpat informāciju par LAU tehnikas vienību kustību plānots publiskot arī ''Waze'' lietotnes izmantotājiem.
Pēc SM paustā, Reimanis akcentēja, ka tas palīdzēs cilvēkiem labāk izprast arī ceļu uzturētāju darbu un būt pārliecinātiem, ka uzturētāji patiešām reaģē laikā un veic savu pienākumu.
Savukārt Kononovs par vienu no šā gada ziemas sezonas aktualitātēm minēja, ka biežāk nekā citus gadus laika apstākļu ietekmē uz ceļiem veidojas tā sauktais melnais ledus. Uzturētāju darbu atvieglo veiktās izmaiņas regulējumā un SM rīkojums, kas reglamentē kārtību brauktuvju preventīvai apstrādei ar pretslīdes materiāliem.
Lēmumu par preventīvo brauktuves apstrādi LAU pieņem, izvērtējot ceļu meteoroloģiskās stacijas datus un/vai autoceļu apsekošanā konstatēto, ja satiksmes plūsmas maksimuma stundās līdz plkst.6 no rīta gaisa temperatūra ir no +40C līdz -60C, kā arī pozitīvas gaisa temperatūras gadījumā konstatējot autoceļa seguma temperatūras pazemināšanās tendenci. Preventīvo apstrādi sāk nekavējoties, autoceļa seguma temperatūrai pazeminoties zem +20C.
Tāpat Kononovs tikšanās laikā informēja, ka vasaras sezonas laikā LAU veic dažādus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus, kuri gan uz grants ceļiem, gan melnajām segām nodrošina drošākus braukšanas apstākļus, uzlabo pārredzamību ceļu krustojumos, kā arī novērš tālāku ceļa seguma stāvokļa pasliktināšanos.
Kopumā 2016.gadā uz melnā seguma ceļiem bedres ir saremontētas 368 900 kvadrātmetru platībā, ceļa nomalēs krūmi izcirsti 148,6 hektāru platībā, tādējādi uzlabojot autovadītājiem pārredzamību ceļu krustojumos, kā arī nomainītas bojātās drošības barjeras 2,2 kilometru garumā un atjaunotas barjeras 2,8 kilometru garumā, paaugstinot satiksmes drošību.
Runājot par ziemas uzturēšanas darbiem, Kononovs atklāja, ka autoceļu slīdamības samazināšana ziemas sezonā līdz šodienai veikta 359 900 kilometru garumā. No sniega kopumā attīrīti autoceļi 107 300 kilometru garumā, savukārt vienlaicīgi šoziem tīrīti un kaisīti autoceļi 149 500 kilometru garumā.
LAU ir valsts uzņēmums, tā kapitāldaļu turētājs ir SM.