Vinjete būs jāmaksā arī par kravas transportlīdzekļiem ar svaru virs 3000 kilogramiem

© Kaspars Krafts, F64 Photo Agency

No šā gada autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti vajadzēs maksāt arī par kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir no 3000 līdz 3500 kilogramiem.

To paredz Saeimas pieņemtie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā. Līdz šim vinjete bija jāmaksā par kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem.

Turpmāk kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu no 3000 līdz 3500 kilogramiem nodevas dienas likme būs seši eiro, nedēļas likme - 14 eiro, mēneša likme - 28 eiro, bet gada likme - 300 eiro.

Tāpat palielinātas nodevas likmes kravas transportlīdzekļiem, kuru motora izmešu līmenis atbilst EURO 0, EURO I vai EURO II standartam. Šādiem spēkratiem ar pilnu masu no 3500 kg līdz 12 000 kg dienas nodevas likme būs deviņi eiro, nedēļas - 22 eiro, mēneša - 44 eiro, bet gada - 535 eiro.

Savukārt transportlīdzekļu ar pilnu maksu virs 12 000 kg (ne vairāk kā trīs asis), kura izmešu apmērs atbilst EURO 0, EURO I vai EURO II standartam, dienas likme būs 12 eiro, nedēļas 30 eiro, mēneša 61 eiro un gada 611 eiro, bet šādiem spēkratiem ar ne mazāk kā četrām asīm dienas likme būs 12 eiro, nedēļas 51, mēneša 101 eiro un gada likme - 1018 eiro.

Vienlaikus svītrots atbrīvojums no nodevas maksāšanas par transportlīdzekļiem, kuri atbilstoši normatīvajiem aktiem ir atbrīvoti no prasības uzstādīt darba un atpūtas laika reģistrācijas kontrolierīces, kā arī par transportlīdzekļiem, ar kuriem fiziskā vai juridiskā persona, kas ir iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē vai reģistrēta valsts aģentūrā "Lauksaimniecības datu centrs" kā dzīvnieku īpašnieks vai turētājs, veic pašpārvadājumus.

Tāpat likuma grozījumi paredz, ka vinjete jāmaksā arī par valsts galvenā autoceļa A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) posma no 124,1. līdz 159,24.kilometram lietošanu, valsts reģionālā autoceļa P5 Ulbroka-Ogre posma līdz 19,87.kilometram izmantošanu, kā arī valsts reģionālā autoceļa P80 Tīnūži-Koknese posma līdz 63,6.kilometram lietošanu.

Saeima arī pieņēmusi grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, palielinot sodu transportlīdzekļu vadītājiem par autoceļu lietošanas nodevas nesamaksāšanu un nosakot, ka par to varēs sodīt arī uzņēmējus. Ja autoceļu lietošanas nodeva nebūs samaksāta, tad autovadītājs varēs tikt sodīts ar naudas sodu no 180 eiro līdz 360 eiro, bet uzņēmums jeb pārvadātājs - ar naudas sodu no 500 eiro līdz 1000 eiro.

Gadījumā, ja nodeva nebūs samaksāta pilnā apmērā, sods autovadītājiem būs no 60 līdz 120 eiro, bet uzņēmumiem no 300 līdz 500 eiro.

Līdz šim bija noteikts, ka par valsts galvenā autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta pilnā apmērā, uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 40 eiro. Savukārt, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta, transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu 120 eiro.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais