Vairāki piena produktu ražotāji palielinājuši cenas par 30%

© Kaspars KRAFTS, F64 Photo Agency

Atsevišķi Latvijas piena produktu ražotāji cenas palielinājuši pat par 30%, šorīt intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica Agroresursu un ekonomikas institūta nodaļas vadītāja Ingūna Gulbe.

Viņa norādīja, ka piena produktu cenu kāpums veikalos jau tagad ir jūtams, un tas skaidrojams ar straujo piena iepirkumu cenu kāpumu. Pēdējā laikā piena iepirkumu cena ir palielinājusies par apmēram trešdaļu. "Zemnieki par to priecājas, bet, protams, piena produktu ražotāji ir spiesti palielināt cenas. Daži cenas ir palielinājuši par 10%, daži par 20%, bet atsevišķi piena produktu ražotāji pat par 30%," teica Gulbe.

Viņa prognozēja, ka arī nākamā gada sākumā piena produktu cenas veikalos turpinās pieaugt.

Gulbe piebilda, ka piena produktu cenas palielinās nevis konkrētiem produktiem, bet gan konkrētiem ražotāju izstrādājumiem.

Jau vēstīts, ka pēdējā pusgada laikā Krievija, Meksika un Ķīna ievērojami palielinājušas piena produktu importu, tā izraisot piena iepirkuma cenu krasu pieaugumu, kas savukārt rada bažas par piena gala produktu cenu kāpumu jau šogad.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais