Eksperti nosauc 2017. gada tendences, kas ietekmēs biznesu

© Publicitātes foto

Eiropas Savienība (ES), kas līdzinās Šrēdingera kaķim, uz globalizāciju dusmīgs pārtikušais vidusslānis, “sudraba” ekonomikas pieaugums - tie ir daži no faktoriem, kas 2017.gadā ietekmēs biznesu, tika atzīts konferencē “Biznesa stratēģija 2017”.

Konferences eksperti - Latvijas Bankas padomnieks Andris Strazds, “OP Corporate Bank Plc” Latvijas filiāles vadītājs Elmārs Prikšāns, “KPMG Baltics SIA” vadošā partnere Armine Movsisjana, “PwC” vadošā partnere Zlata Elksniņa-Zaščirinska - skaidro tendences, kas ikviena uzņēmuma īpašniekam un vadītājam jāņem vērā, plānojot darbību tuvākajiem gadiem.

”Mēs pieļaujam, ka visaptverošas globālās pārmaiņas varētu būt pat straujākas, nekā šķiet patlaban. Tādēļ uzņēmējiem ir jābūt gataviem un jāzina, kā uz tām reaģēt,” atzīst Prikšāns.

Vidusslānis vaino globalizāciju ienākumu stagnācijā, pieaug atbalsts protekcionismam

Turīgajās Rietumvalstīs vidusslānis ir acīmredzami neapmierināts ar to, ka pēdējās desmitgadēs nav uzlabojusies materiālā labklājība, un meklē “sliktos”. Tā kā tiek vainota arī globalizācija, tad sabiedrībā ir jūtama vēlme “ieslēgt” atpakaļgaitu un bremzēt starptautiskās tirdzniecības liberalizāciju. No globalizācijas lielākie ieguvēji bija pasaules trūcīgākie iedzīvotāji un jaunās tirgus ekonomikas.

“Protekcionisma tendenču pieaugumam var būt nopietnas negatīvas sekas. Arī mēs kļuvām no trūcīgas par vidēji augstu ienākumu valsti, tieši tirgojoties ar bagātajām pasaules valstīm. Tādēļ Latvijai ES ietvaros būtu svarīgi darīt visu, lai izvairītos no “smagā” Brexit, kā arī veicināt labas divpusējās ekonomiskās attiecības ar Ķīnu. Tāpat būtu bez kavēšanās jāķeras klāt “Rail Baltica” būvniecībai, lai Rīgai nodrošinātu efektīvu transporta savienojumu ar citām reģiona lielpilsētām,” konferencē “Biznesa stratēģija 2017” atzina Strazds.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.